Afgelopen dinsdag heb ik mijn verstandkies laten trekken linksboven. Ik heb hier geen last van gehad totdat ik gisteren een dikke wat hardere bobbel aan de binnenkant van de wang kreeg, het zit zeg maar tegen de plek waar de vestandkies zat aangedrukt.
Het kwam z'n beetje opzetten nadat ik gegeten had, nu twijfel ik of ik er misschien met het voorzichtige kauwen op gebeten heb of dat het iets anders is, het ziet er niet kapot uit of zo. Als ik er met mijn tong tegenaan druk is het gevoelig maar niet zo dat het echt pijn doet, is meer een irritante druk. Wanneer ik met mijn hoofd naar beneden ga hangen wordt het veel gevoeliger.
Vanochtend leek het helemaal weg te zijn maar in de loop van de dag wordt het weer dikker.
Wie herkent dit, zou dit een ontsteking kunnen zijn of gewoon van het erop bijten, de tandarts heeft wel enorm zitten sjorren en trekken maar ik had verwacht dat de wang dan juist de eerste paar dagen zo dik zou zijn in plaats van nu.
Wat zou kunnen helpen, koelen/ibuprofen?
Alvast bedankt,
Bart
Het kwam z'n beetje opzetten nadat ik gegeten had, nu twijfel ik of ik er misschien met het voorzichtige kauwen op gebeten heb of dat het iets anders is, het ziet er niet kapot uit of zo. Als ik er met mijn tong tegenaan druk is het gevoelig maar niet zo dat het echt pijn doet, is meer een irritante druk. Wanneer ik met mijn hoofd naar beneden ga hangen wordt het veel gevoeliger.
Vanochtend leek het helemaal weg te zijn maar in de loop van de dag wordt het weer dikker.
Wie herkent dit, zou dit een ontsteking kunnen zijn of gewoon van het erop bijten, de tandarts heeft wel enorm zitten sjorren en trekken maar ik had verwacht dat de wang dan juist de eerste paar dagen zo dik zou zijn in plaats van nu.
Wat zou kunnen helpen, koelen/ibuprofen?
Alvast bedankt,
Bart
Re: verstandskies getrokken, nu dikke wang
Bij mij kwam er na 2 weken een dikke bult opzetten ter hoogte van waar ik geholpen ben.
Heb ondertussen een antibiotica kuur gehad omdat er een ontsteking zou zitten, maar vanmiddag moet ik weer heen, omdat de bult nog niet weg is.
Sterkte en ik zou toch er even naar laten kijken.