Plaatje of Frame ?

Author:
moontjem
Posted:
zo, 06/08/2008 - 18:57
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb een aantal vraagjes?

Ik heb paradontities, maar heb het zo erg dat ik nu een spleetje heb van een 3 a 4 mm, en heb pockets van 11 , en 70 % botverlies , maar ben als de dood voor een flap operatie, en nu als ik lach dan ziet dat spleetje er niet uit natuurlijk want dan krijg je een heel ander gezicht als dat je de mond dicht houd!

Maar nu ga ik over 2 maanden trouwen en wil mijn tandarts wel het spleetje voor de helft dicht maken, meer kan niet want dan zal ik 2 hele grote tanden krijgen, en dat staat ook niet , maar nu heeft ze een ander voorstel en dat is een plaatje van 4 tanden boven in, of een frame , maar waar voor moet ik nu kiezen, daar ik het morgen middag moet weten hoop ik dat ik wat advies kan krijgen van mensen hier die een plaatje hebben of een frame ?!

Moet je dat ding als je gaat slapen uit doen, hoe lang duurt het voor je geen pijn meer hebt ?
Hoe is het met praten ? hoe is het als je eet ? en die dingen allemaal !

Ik hoop op reactie zo dat ik een goede keuze kan maken :D

Dankje alvast :wink:

Groetjes Moontje
Spiegeltje

Je moet mijns inziens twee zaken goed uit elkaar houden: het feit dat je over twee maanden gaat trouwen en er dan goed uit wilt zien en het op een duurzame wijze gezond maken van het gebit. Alvorens gedacht kan worden aan de meer definitieve oplossingen, zoals een frame, moet eerst de parodontitis onder controle gebracht worden. Dat duurt toch wel minimaal 3 maanden (en is een intensief proces). Ik neem aan dat niet alleen de elementen met extreem botverlies zijn aangetast.

Het is vanaf het forum natuurlijk niet aan te geven wat uiteindelijk een goede oplossing is, maar in het algemeen geldt dat een plaatje geen goede definitieve oplossing is en veelal slechter dan een frame. Ook veel minder comfortabel. Dat vaak toch voor een plaatje wordt gekozen zal te maken hebben met de (veel) lagere kosten van die oplossing.

Ik vind de suggestie van de tandarts om te proberen met composiet de boel wat te verfraaien voor je trouwdag, als je daar echt mee zit tenminste, zo gek nog niet.
ma, 06/09/2008 - 00:09 Permalink