Kosten wortelkanaalbehandeling

Author:
vV
Posted:
wo, 06/18/2008 - 11:55
vandaag de nota gezien die een patient voorgeschoteld heeft gekregen door een tandarts in New York, voor een eigenlijk gewone wortelkanaalbehandeling. al met al ruim $1500,= , zeg maar een € 1000,-.. Dan dan vind met de tarieven hier hoog! (bedenk dat de belastingtarieven etc daar een behoorlijk stuk lager zijn).
alscho28

Ik denk dat als je daar werkt, de salarissen ook wel iets anders zijn. Vooral de afdracht van premies en belastingen. Bedenk wel dat Nederland een zorgstaat is. En daar betalen we voor, dmv belastingen en zorgverzekeringen. Of we willen of niet.

Wat mij betreft blijven de tarieven, maar dat is dan ook in mijn eigen belang... :wink:

Begrijp me goed, Vv en collegae, ik gun u ook een goed belegde boterham :D
wo, 06/18/2008 - 12:15 Permalink
vV

Ik denk dat als je daar werkt, de salarissen ook wel iets anders zijn. Vooral de afdracht van premies en belastingen
klopt! salarissen en diverse belastingen liggen in de USA op veel lager niveau dan hier. Hulppersoneel is dus aanmerkelijk goedkoper, wat het gat alleen maar groter maakt.. (en betreffende tandarts was niet op 5th gevestigd... overigens van huisvestingskosten op andere locaties ben ik niet op de hoogte). Het land van de onbegrensde mogelijkheden toch? De benzineprijs ligt daar nu op ongeveer 1,20 de liter, maar ja ze gebruiken er wel wat meer van dan wij...
wo, 06/18/2008 - 13:59 Permalink