Bij flinke kiespijn i.i.g. wel, dan is de tandzenuw ontstoken. De zenuw kan ook worden geprikkeld door koude, warmte en dergelijke zonder dat er sprake is van een ontsteking.
de kies is alleen gevoelig met warm en koud en als ik er hard op bijt. is die dan nog niet ontstoken? want ik laat liever de kies trekken maar als het ontstoken is helpt de verdoving denk ik niet
Er kan ook sprake zijn van een gaatje, overbelasting, een scheurtje in de kies of een gevoelige tandhals. Al deze factoren zorgen voor irritatie van de tandzenuw. Om de oorzaak te achterhalen zul je toch echt even naar de tandarts moeten gaan.
er is inderdaad een vulling uit en er staat niet veel meer. dus daarom wil ik hem er liever laten uithalen, maar ik bedoel dat als er een ontsteking zou zitten dat de verdoving dan niet wil helpen. voor de rest doet het dus alleen maar zeer met koud en warm. als je een ontsteking heb heb je dan konstant pijn? ik ben best bang voor trekken
Als de vulling eruit is ligt het tandbeen bloot. Het is dan ook niet zo vreemd dat je pijn ervaart bij koude of warmte. De vloeistof die zich in de kanaaltjes bevindt verplaatst namelijk bij temperatuurverschillen en prikkelt daarmee de zenuw. Ik zou niet te voorbarig denken op dit moment en toch maar eens een bezoekje brengen aan de tandarts om te bekijken wat de mogelijkheden zijn om deze kies te repareren.
Re: kies
Grts, Mignon
Grts, Mignon