Help met een noodvulling op vakantie!!

Author:
carla1609
Posted:
di, 06/24/2008 - 14:40
Hallo,

Vanmiddag is er een noodvulling in mijn kies gezet, volgens mijn tandarts moet ik hier goed de vakantie meer door kunnen komen, alleen is het nu ongeveer 2 uur geleden dat hij geplaatst is en de pijn is nog net zo als voordat ik vanmiddag geholpen werd. Ik heb er al een ibuprofen tegen aangegegooit en de pijn vermindert..... maar word die pijn nu ook vanzelf minder of heb ik straks in Italië (vertrek a.s. donderdag) alleen maar pijn omdat er een noodvulling in zit?

Wie helpt mij!

Gr
Carla
Mignon

Is er een noodvulling geplaatst na de start van een wortelkanaalbehandeling of heeft de tandarts een diep gaatje tijdelijk gevuld? Met een noodvulling kun je rustig op vakantie gaan. Ze zijn ervoor gemaakt om enkele weken mee te gaan. Na een wkb start kan de pijn een dag of 3 aanhouden voordat hij afzakt. Ook het vullen van een diep gaatje kan het nodige ongemak geven. Slaap er een nachtje op en kijk hoe het morgen gaat. Als je nog veel pijn hebt kun je gerust nog een extra pijnstiller innemen.

Grts, Mignon
di, 06/24/2008 - 19:57 Permalink
carla1609

hallo,

nee er was nog niet gestart met een wortelkanaal behandeling, maar had vanavond zo'n pijn dat ik naar de dienstdoende tandarts ben geweest , deze heeft de vulling er uitgehaald om dat er heel veel druk op zat waar door ik nog steeds de pijn had, hij heeft alles schoongespoeld en me een brief meegegeven voor mijn eigen tandarts, waar ik morgen nog even langs moet om het watje met Cavixlaag (stond in de brief ik ik mee had) er uit te laten halen en het nogmaals te laten spoelen om er dan een goede noodvulling in te zetten, de wordtelkanaal behandelin zal na mijn vakantie dan wel ingezet worden denk ik (of liever gezegd... hoop ik).

Een leer voor de volgende keer om niet te lang met kiespijn te blijven lopen..... want dit gebeurt me uiteraard niet nog een keer twee agen voordat ik op vakantie ga... ik heb dr weer vangeleerd.

Bedankt voor je reactie
Carla
di, 06/24/2008 - 23:34 Permalink