problemen na extractie wijsheidstanden

Author:
karel1985
Posted:
di, 07/01/2008 - 15:47
Hoi Iedereen,

Ik vandaag hier al ff rondgekeken maar zag niet meteen een antwoord op mijn vraag.
Ik heb afgelopen vrijdag een slechte kies laten uithalen (linksboven) (trekken) en linksonder een wijsheidstand (gekanteld)(snijden)

Ik moet zeggen het was best spannend. Ik ben niet zo'n echte held maar ik heb het overleefd 8) Ze hebben ook een wiekje ingestopt ofzo en die moet er vrijdag uit.

Nu sinds zondag zit me kaak echt wel dik (ik ben net een hamster :o ). Pijn heb ik niet echt. Af en toe lichte hoofdpijn maar rest valt mee. Slapen doe ik ook niet zo goed maar dat lijkt me normaal met een dikke kaak.

Wel vandaag lijkt het iets beter maar duurt volgens mij toch best wat lang. Ik krijg mijn mond ook amper open wat het eten toch moeilijk maakt. (ik krijg er amper een boterham tussen).

Als ik hem wat verder open wil doen (mijn mond dus) en op andere regelmatige momenten (10 min) onstaat er steeds groen-geel spul (soort etter ofzo?).
Lijkt jullie dit allemaal normaal?

ik had van de MKA ziekteverlof gekregen tot gisteren maar mijn huisarts heeft dit verlengd tot morgen.
Mijn tanden kan ik niet poetsen, ik krijg borstel er niet in :-) ik spoel met Perio-Aid (0,12% chloorhexidine digluconate) 2x dag. Brufen 600 heb ik ook liggen maar neem ik nu niet meer aangezien ik geen pijn heb. Of dient deze voor nog iets?

Graag jullie advies.

Beste groeten

Karel
Newtan

Hallo Karel

Dit klinkt als een infectie van de wond. Dan is chloorhexidine inderdaad een goede zet.
Wat je eventueel erbij kan doen, is het wondje uitsoppen met 2% waterstofperoxide op een klein verbandgaasje. Dat gaasje maak je nat met de peroxide. Dan prop je dat over de wond achterin heen en kauwt daar 20-30 seconden op. Even naspoelen met de corsodyl. De peroxide mag je wel 6x per dag doen. Corsodyl meer dan 3x daags is niet zinvol.

Het gaat ook vanzelf over, met een week of twee. Je kunt er gewoon bij werken.
wo, 07/02/2008 - 22:31 Permalink