Heb sinds enkele weken een, (ontzettend) zichtbare grijze, slotjesbeugel waar ik en mijn tanden inmiddels gewend aan zijn. Ik voel het normaal gesproken niet en eten is geen probleem. Heb het afgelopen half jaar reikhalzend uitgekeken naar het plaatsen van de beugel, ik was net klaar met de opleiding en had een tijdje vrijgenomen. In die tijd ben ik steeds kritischer naar mezelf gaan kijken, wat leidde tot het besluit tot plaatsen.
In augustus begin ik met een commerciële baan waardoor een beugel eigenlijk ontzettend misstaat (naar mijn mening, en ja ik ben eigenwijs). Bovendien is het voor mij niet medisch noodzakelijk om een beugel te dragen.
Is er een mogelijkheid om de beugel alsnog te laten verwijderen? Levert dit geen problemen op met de verzekering?
Moet dit bij de zelfde orthodontist (toch lullig voor zijn harde werk?) of kan dit ook bij de plaatselijke tandarts?
Ik ben wel van plan, als verwijdering mogelijk is, bij een andere orthodontist (huidige doet alleen reguliere) een minder opvallende beugel te laten zetten.
Ik weet dat veel van jullie pro-beugel zijn, maar hoop dat jullie begrip hebben voor mijn situatie
bvd.
In augustus begin ik met een commerciële baan waardoor een beugel eigenlijk ontzettend misstaat (naar mijn mening, en ja ik ben eigenwijs). Bovendien is het voor mij niet medisch noodzakelijk om een beugel te dragen.
Is er een mogelijkheid om de beugel alsnog te laten verwijderen? Levert dit geen problemen op met de verzekering?
Moet dit bij de zelfde orthodontist (toch lullig voor zijn harde werk?) of kan dit ook bij de plaatselijke tandarts?
Ik ben wel van plan, als verwijdering mogelijk is, bij een andere orthodontist (huidige doet alleen reguliere) een minder opvallende beugel te laten zetten.
Ik weet dat veel van jullie pro-beugel zijn, maar hoop dat jullie begrip hebben voor mijn situatie
bvd.
Re: Ontevredenheid beugel
Kijk nog eens naar de auto waarin je rijdt. Kan die nog wel?
Wat ik bedoel te zeggen: je hebt gekijk als je de beugel er nu weer uit wilt. Maar de verzekering vergoed maar één keer een behandeling per leven. Behoudens byzondere gevallen met een medische noodzaak.
Bespreek het eens met de ortho. Kan er geen versimpeld plan?
Zou het wel mogelijk zijn om te veranderen van soort? Volgens mij biedt mijn ortho de witte versie ook niet aan..