Hoihoi ,
Ik heb een maand geleden mijn verstandskies laten trekken omdat dek ies aan het afbrokkelen was.
Hij was helemaal volgroeid dus hij kon eruit getrokken worden gelukkig.
Het trekken liep wat midner soepel, aangezien ik na 4 spuiten nog steeds niet verdoofd was.
Uiteindelijk hielp de verdoving wel en was hij er binnen een mum van tijd uit.
Heb best veel napijn gehad.. maar dat is nu voorbij.
Alleen steekt er een ''hard'' stukje uit mijn tandvlees aan de zijkant ( aan de kant van mn wang zeg maar )
Mijn ouders zeggen dat het kraakbeen is en dat ik er niet voor naar de tandarts hoef te gaan omdat het niet verholpen kan worden.
Als ik eet en er komt eten tegenaan doet het best wel zeer aan dat stukje..
Weten jullie wat dit is en of ik ermeen aar de tandarts moet gaan?
Alvast Bedankt
Ik heb een maand geleden mijn verstandskies laten trekken omdat dek ies aan het afbrokkelen was.
Hij was helemaal volgroeid dus hij kon eruit getrokken worden gelukkig.
Het trekken liep wat midner soepel, aangezien ik na 4 spuiten nog steeds niet verdoofd was.
Uiteindelijk hielp de verdoving wel en was hij er binnen een mum van tijd uit.
Heb best veel napijn gehad.. maar dat is nu voorbij.
Alleen steekt er een ''hard'' stukje uit mijn tandvlees aan de zijkant ( aan de kant van mn wang zeg maar )
Mijn ouders zeggen dat het kraakbeen is en dat ik er niet voor naar de tandarts hoef te gaan omdat het niet verholpen kan worden.
Als ik eet en er komt eten tegenaan doet het best wel zeer aan dat stukje..
Weten jullie wat dit is en of ik ermeen aar de tandarts moet gaan?
Alvast Bedankt
Re: Kraakbeen?
Ben afgelopen Mei geweest en alles eruit laten halen en nu een gebitsprothese.
En nu heb ik rechtonder achterin ook net of er bot doorheen komt het is een wit stuk en net of er een nieuwe kies doorkomt .Is niet echt prettig onde de prothese.Zou dit dan ook achtergebleven splinters kunnen zijn?
Ik wacht nog even af en dan zal ik toch echt terug moeten.
Had vorige week dinsdag een kies laten trekken (met amalgaanvulling), die was er volgens de tandarts netjes uitgehaald en toen enkele dagen later de verdoving echt was uitgewerkt, voelde ik duidelijk een soort tandrest met scherpe randen.
Ik was in de veronderstelling dat dit zeker een stukje tand moest zijn dat de tandarts over het hoofd had gezien, ben vanochtend opnieuw geweest en hij verzekerde mij opnieuw dat dit niet de tand is, maar beschadigd kraakbeen dat moet herstellen....
Is best wel gevoelig als ik erop kauw.
Wist niet dat kraakbeen zo'n scherpe randen zou hebben.
Even doorbijten dus....
aankomende vrijdag is t 2 weken geleden dat ik rechts boven en onder mn verstandskiezen heb laten verwijderen bij de kaakchirurg. Na een week had ik zon dikke wang.. bleek n abces te zijn... daar heb ik tm morgen antibiotica voor.. Dacht dan ben ik eindelijk vh gezeik af...
maar nee...
Nu voelde ik dus steeds iets scherps langs de zijkant van mn tong. Vandaag onder een felle lamp met n spiegeltje zitten te kijken... (lukte eerst niet omdat ik me mond nie open kreeg) en nu zie ik dus iets langswerpigs wits.. aan de binnenkant van de kaak.. aan de kant van mn tong zeg maar.. precies daar waar onder de verstandskies verwijderd is. Zou dit een stukje kies zijn? Of een stukje kaakbeen? Het doet geen pijn, maar t is wel iritant, want mn tond gaat er steeds langsop. Kan dit geen kwaad en gaat dit altijd weer weg?
Heel irritant.
Maar, als ik er heel voorzichtig met een nagel
langs krab wordt het wel iets minder scherp.
(dus het is ECHT kraakbeen... want dat zou bij
tand vast niet werken).
We moeten maar geduld hebben, zucht....