na zenuwbehandeling pijn blijven houden

Author:
angel27
Posted:
za, 08/09/2008 - 20:20
Ik heb 4 jaar geleden mijn eerste zenuwbehandeling gehad.
Tijdens de zenuwbehandeling is e een vijltje afgebroken in mijn kies daar heb ik toen een apec voor gehad 2 keer bij de kaakchirurg en ik bleef pijn houden dus de kaakchirurg had gezegd dat ik hem dan maar moest laten trekken niets aan te doen dus gerokken.
Nu heb ik alweer 10 maanden last van een kies die naast de getrokken kies zat heb in februari een zenuwbehandeling ervoor gehad en weer blijf ik pijn houden als je ertegen aantikt doet het pijn en ik heb zo'n 5 keer per maand dat ik nergens tegen kan liefst de hele dag mijn mond dichthoud niets eet en drink de tandarts zei in juni dat ik het moet afwachten maar dit kan toch zo niet die pijn?je hoort van mensen dat ze na een zenuwbehandeling niets meer voelen in die kies wat kan ik doen?
Alvast bedankt voor reactie.
Spiegeltje

Het is mogelijk dat de wortelkanaalbehandeling niet goed is uitgevoerd, bijvoorbeeld omdat een een kanaal is gemist maar er zijn nog tig andere redenen. Een mogelijke optie is om de behandeling eens over te laten doen door een tandarts-endodontoloog. Die heeft hiermee meer ervaring en beschikt ook over een behandelmicroscoop zodat ie minder "in het duister hoeft te tasten" zoals de tandarts dat eigenlijk wel "noodgdwongen" moet doen. Ook dan heb je trouwens nog geen 100% zekerheid dat de klachten verdwijnen. Het beste kun je dit - als de klachten aan blijven houden - even bespreken met je eigen tandarts. Die kan beoordelen of dit een zinvolle optie is.

Het is overigens wel zo dat na een wortelkanaalbehandeling de ontsteking niet meteen weg is, die kan zelfs wel een jaar blijven, en nog een tijdje napijn kan bestaan. Daarom wil de tandarts het nog even aanzien vermoedelijk. Deze pijn hoort na verloop van tijd wel minder te worden. Naarmate dat langer duurt wordt de kans groter dat de behandeling als mislukt moet worden beschouwd. Dat komt redelijk vaak voor.

In de meeste gevallen is dan een herbehandeling aangewezen en is als deze geen succes heeft - eventueel - een behandeling door de kaakchirurg.
zo, 08/10/2008 - 00:30 Permalink