half jaar napijn na trekken kies, is dat normaal?

Author:
tooth
Posted:
vr, 08/15/2008 - 19:01
Ik heb enorm veel ellende gehad na een ontsteking onder aan de wortel van mijn kies. het begon met een kapotte vulling waar ik al pijn aan had, toen werd er te diep geboord waardoor de boel nog meer is gaan ontsteken, alles weer opengeboord,wortelkanaal behandelingen, de kies open laten, antibioticakuur..enz enz. Niets hielp dus de kies moest er uiteindelijk uit. Ik was vreselijk opgelucht maar voel toch wel elke dag een hele licht zeurend gevoel op die plek. Dit nu dus al enkele maanden. Vandaag moest ik voor algemene controle naar de tandarts dus heb het gemeld en hij vond het gek maar dacht dat misschien het kaakbot aan elkaar aan het groeien was ofzo, daar waar het gat heeft gezeten. Maar het is toch al bijna een half jaar geleden!
Ik hoop toch misschien een duidelijker antwoord te krijgen, wie herkent dit?
debby76

hoi ik heb nu 2mnden geleden een kies eruit moeten halen had ook een wortelkanaal behandeling gekregen maar is toch weer pijn gaan doen en vroeg of ze die alsjeblieft eruit kon trekken ik heb zeker 2 weken napijn gehad en nu heb ik dat me kiezen ernaast nog lichtelijk pijnlijk zijn kan er dus nog niet op kouwen nu ben ik vorige week geweest om te vragen en ze zei dat het heel normaal is en dat het tijd nodig heeft om het te herstellen bij de 1 is het snel over en de nader moet een jaar wachten voor je beter resultaat voelt maar rook jij?en me gat waar me kies eruit is is ook nog niet dicht maar ik rook wel dus dus zal mijn herstel wel langzaam gaan ik wou dat ik andwoord op je vraag kon geven maar heb het zelfde ook hoelang het herstel duurd en waarom me kiezen ernaast pijnlijk geworden zijn ervan groetjes deb
wo, 08/20/2008 - 19:37 Permalink
tooth

Dank je wel voor het reageren Debbie.
Nee, ik rook niet. Het kan inderdaad het genezen wat langzamer laten verlopen als je rookt.
Bij mij was de wond ook wel redelijk snel dicht maar ik voel ergens waar ooit de onsteking zat, toch een zeurende pijn. Ik vind dat na een maand of 6 / 7 toch wel lang. Misschien kan het inderdaad wel dat het bij sommige mensen zo lang duurt maar ik vraag me dan af of het te maken heeft met die ontsteking die er ooit zat, of dat het door het trekken komt.
Misschien was ik gewoon een beetje bang dat die ontsteking nog ergens zit.
Hoop voor jou ook dat het allemaal snel weer beter gaat. Vervelend he?
Ik weet wel dat je enorm veel ellende kunt hebben met een kies...vreselijk!
wo, 08/20/2008 - 19:56 Permalink