Hoi ,
Mijn man heeft een kaakontsteking door een kies.
Hij kan hem laten trekken maar de verdoving werkt niet door de ontsteking.
Hij is al 2 en een halve dag antibiotica aan het slikken(doxycycline) maar de zwelling wordt maar niet minder.
Nu is onze vraag is dit de juiste antibiotica?
En kan die hem nu niet beter laten trekken ook al werkt de verdoving niet ?
En hoe erg is de pijn van het trekken van een kies zonder verdoving?
Mijn man is radeloos hij heeft al 3 nachten niet geslapen van de pijn en slikt daardoor ook veel te veel pijnstillers.
Hopende op zo spoedig mogelijk antwoord , bij voorbaat hartstikke bedankt.
Groetjes Simone
Mijn man heeft een kaakontsteking door een kies.
Hij kan hem laten trekken maar de verdoving werkt niet door de ontsteking.
Hij is al 2 en een halve dag antibiotica aan het slikken(doxycycline) maar de zwelling wordt maar niet minder.
Nu is onze vraag is dit de juiste antibiotica?
En kan die hem nu niet beter laten trekken ook al werkt de verdoving niet ?
En hoe erg is de pijn van het trekken van een kies zonder verdoving?
Mijn man is radeloos hij heeft al 3 nachten niet geslapen van de pijn en slikt daardoor ook veel te veel pijnstillers.
Hopende op zo spoedig mogelijk antwoord , bij voorbaat hartstikke bedankt.
Groetjes Simone
Re: kaakontsteking
Amoxicilline of Augmentum, beide bacteriedodend en minder resistentie (vooral augmentum) waren een betere keuze geweest voor zo'n acute ontsteking! Maar mag nu in principe niet gecombineerd worden met doxycycline...
Verder kan de kies volgens mij niet getrokken worden (met of zonder verdoving) zolang er zwelling/ontsteking is, omwille van het risico op een bacteriële endocarditis!
Re: kaakontsteking
Maar trekken kan ook gewoon. Helpt de verdoving niet meteen, dan laat een goede tandarts drie of vier verdovingen even een kwartier intrekken. Dan voel je het misschien nog wel, maar is het goed te doen. De napijn is hetzelfde als met een verdoving die goed werkt.
Na een dag of drie antibioticum werkt de verdoving overigens doorgaans beter.
@SIS: endocarditis speelt hier geen rol van betekenis. Als u serieus adviezen wilt geven, meldt u dan even aan bij de moderators. Of houdt uw mond/toetsenbord :smt018