dikwijls tandontstekingen

Author:
elina1985
Posted:
zo, 08/24/2008 - 18:01
weet niet of jullie er raad mee weten...
ik vind het zelf al erg voor mijn tandarts...
ik heb niet vaak last van tandpijn...
had overlaatst een gaatje in mijn tand, had totaal geen pijn
tandarts holt dat uit, en was totaal rot...
hij zei ook dat ik geen wortels meer had en deze totaal 'afgegeten' zijn..
enorme ontstekingen zitten er op mijn tanden
elke keer dat hij een tand proper maakt, heb ik wel een rotte tand en onstekingen, alhoewel ik deze ontstekingen niet voel...
weten jullie wat de oorzaak kan zijn?
Spiegeltje

Ja, waarom krijgen mensen op den duur problemen met hun gebit? Alhoewel je daar hele boeken over vol kunt schrijven komt het er eigenlijk op neer dat het gebit niet tegen het moderne voedsel kan. Door heel goed te poetsen en regelmatig de tandarts te bezoeken is het onheil nog te voorkomen en kun je levenslang je eigen tanden houden. Neem je het niet zo nauw dan is de kans groot dat vroeg of laat alles eruit moet. Nog niet zo lang geleden was dat heel normaal. Het niet hebben van pijn hoeft helemaal niet te betekenen dat er niks aan de hand is, vooral met tandvlees problemen is dat zo. Die problemen kunnen ook tot verlies van tanden en kiezen leiden.

Als er zo veel aan de hand is als je schrijft zul je toch wel met de tandarts een goed plan voor de toekomst moeten maken. Kijken wat er allemaal nog goed is en de rest saneren. En de mondhygiene op peil houden. Dat is beter dan 'pappen en nathouden', dat wil zeggen dat de tandarts elke half jaar de ergste problemen oplost terwijl het gebit steeds verder achteruit gaat.

Succes.
zo, 08/24/2008 - 22:03 Permalink