Heb ik een wkb nodig?

Author:
patje2409
Posted:
za, 09/20/2008 - 18:07
Hallo.Na geruime tijd last van mijn kies(2 na mijn hoektand)te hebben,ben ik gister met spoed naar de tandarts geweest.Ik ging voor 1 vulling,maar de tandarts besloot er 2 te doen.Dat is dus de eerstvolgende kies,die infeite al gevuld was.Ik nam aan dat hij wist wat ie deed.Er is een witte vulling gezet.en die doet aardig pijn.Ik heb verder al mijn kiezen sinds mijn 13e de gevuld,maar steeds met die grijze vulling.Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit zo'n pijn voelde na een tandarstbezoek.Ik wil weten hoelang dit kan gaan duren.ik kan niet normaal eten of kauwen.verder vond de tandarts dat ik terug moest komen voor wortelkanaalbehandeling.heb voor het eerst daarvan gehoord en vroeg mij af waarvoor dat nodig was.misschien kan iemand mij dat uitleggen.Dacht dat ik voor even naar de tandarts ging en heb nu zelfs een vervolg afspraak.vind ik niets aan.
Groeten ,Patricia
Newtan

Als een gaatje er te lang zit, onder een vulling of verstopt tussen de kiezen, dan heb je een irritatie aan de zenuw. Een soort infectie via de poreuze (en gevoelige) delen van de wortel. De zenuw wordt daar altijd min of meer ziek van. Dat merk je niet altijd. En dat dan mooi. Maar als er nóg een keer een gaatje in de kies komt, krijgt de zenuw weer op z'n do.... :smt011 en wordt het effect wat sterker. Meestal is er dan nóg niet zoveel mis en gaat het over. Meestal....

Maar de derde of de vierde keer is het definitief mis. Daar kun je vergif op innemen en als het dan fout gaat, kom ik je het tegengif brengen. Want in feite is de zenuw dan vergiftigd en sterft hij af. Tegengif: zenuw eruit en daaropvolgend een wortelkanaalbehandeling (wkb).

Hier zijn vele varianten op, maar dat is het basisverhaal. Niet leuk, maar wel duidelijk toch?
zo, 09/21/2008 - 19:50 Permalink