Hoi.
Heb laatst met mijn tandarts een behandelplannetje gemaakt om mijn 'lach' wat te restaureren :smt003
Inmiddels zijn 4 oude composietvullingen vervangen, en dat knapt al aardig op. De laatste stap is mijn voortand; deze is voor de helft afgebroken geweest, en de onderste helft is destijds vervangen door composiet.
Dat is erg verkleurd, en mijn TA denkt dat een kroon de beste optie is voor deze tand. Binnenkort mag ik langs de technieker voor de kleur en daarna wordt ie geplaatst in 2 sessies.
Mijn vraag; is dat inderdaad de beste optie? zal je geen kleurverschil zien met de rest? Iemand enig idee wat dat ongeveer kost?
Heb laatst met mijn tandarts een behandelplannetje gemaakt om mijn 'lach' wat te restaureren :smt003
Inmiddels zijn 4 oude composietvullingen vervangen, en dat knapt al aardig op. De laatste stap is mijn voortand; deze is voor de helft afgebroken geweest, en de onderste helft is destijds vervangen door composiet.
Dat is erg verkleurd, en mijn TA denkt dat een kroon de beste optie is voor deze tand. Binnenkort mag ik langs de technieker voor de kleur en daarna wordt ie geplaatst in 2 sessies.
Mijn vraag; is dat inderdaad de beste optie? zal je geen kleurverschil zien met de rest? Iemand enig idee wat dat ongeveer kost?
Re: Kroon op voortand.... goed idee?
Het resultaat kan (bijna) perfect zijn en dat hangt natuurlijk wel af van de vakkundigheid van de tandarts en tandtechnieker (open deur).
Een kroon kost tussen 500-600 euro, misschien in het front iets meer als er extra veel zorg aan wordt besteed, ook qua kleurbepaling. Het tandartstarief is overigens vast, alleen de techniekkosten kunnen variëren.
Iemand enig idee wat een kroon op een voortand kost? De behandeling gaat als volgt;
- eerste afspraak; maat bepalen (happen), noodkroon plaatsen
- kleur laten bepalen bij een tandtechnieker (kan ik zonder afspraak ff binnenwandelen :) )
- tweede afspraak; definieve kroon plaatsen
Ik ga ervan uit dat het een porseleinen kroon wordt.
Hij moet voor zo`n bhandeling ongevraagd vertellen wat het gaat kosten, wat het materiaal word (eventueel alternatieven ivm kostenverschillen bespreken) en wanneer erom gevraagd word ook de begroting op papier geven. Wat de kroon gaat kosten hangt er in belagrijke mate vanaf wat zijn technieker rekent, en wat voor kroon het word goed met opgebakken porselein, ander metaal idem, of een procera bv. Kan aan techniek (hoge goudprijs) zomaar een 50,- tussen zitten, zeg maar een 10% van de nota. Als ik het zo lees denk ik: verdoving, foto, kroon en techniek samen goed voor een kleine 500,-.