Dikke wang

Author:
Jeremy_canon
Posted:
do, 09/25/2008 - 23:57
Goedendag allemaal, ik heb sinds een aantal weken last van me wang, niet zozeer een kies of tand die zeer doet..

Ok, laten we vanaf het begin beginnen.. op 23 juli j.l had ik een controle afspraak bij de TA (tandarts). Foto's gemaakt en tot de conclusie gekomen dat er een paar kleine gaatjes zitten. linksboven zaten geen gaatjes.. Vervolgafspraak gemaakt om de gaatjes te laten vullen en a fijn op naar huis.
een paar dagen na de controleafspraak een licht gevoelige wang en vooral bij het drukken op de wang een pijn, die voor mijn gevoel niet direct naar een kies trekt.
De dagen verstrijken en de pijn wordt wel wat heviger. In eerste instantie dacht ik aan een Kaakholteonsteking omdat ik een paar bloedneuzen had gehad de periode ervoor.. Bij de TA nog is gevraagd of er echt niks zat, en na wat inspectiewerk in mijn mond (LET OP: geen foto!) concludeerde ze dat er niks aan de hand was. Nouja ik weer een tijdje en afgelopen weekeind werd ik wakker met een dikke en toch wel pijnlijke wang, ook een deel van de neus en lip voelen verdoofd aan, enkel aan de kant van de opgezwollen wang. Maandag direct naar de huisarts die dacht aan een kaakholteonsteking die niet vanzelf is weg gegaan. Antibiotica gehad en weekje aankijken.. Dinsdagavond zwelde het ineens hevig op, naar de huisartsenpost dan maar.. daar andere peneciline gekregen en als het niet weg was voor donderdag (vandaag dus) terug naar mijn eigen HA. Vanmorgen bij de HA geweest die eigenlijk niet zoveel kon betekenen.. behalve bloed laten prikken. Nouja ik heb wat research gedaan en ik ben bang dat het toch van mijn kiezen o.i.d afkomt... de wang is behoorlijk opgezwollen en ook mijn oog staat wat 'geknepen'. Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken, ik ga morgenochtend direct mijn Tandarts bellen om te vragen of ze er opnieuw naar kijkt en dan ook een foto...

Houd jullie op de hoogte en hoop dat ik hier wat informatie kan krijgen en vooral jullie mening..?

Alvast bedankt,

Jeremy

Edit: wat het nog bizarer (is dat een woord? :smt017 ) maakt is dat als ik druk op mijn hoofd zet (neus dicht en mond dicht, en dan lucht naar buiten proberen te persen, ja klinkt wat vreemd, ik weet het..) dan zwelt het aan de meest linkse kant (dus het verste van mijn neus) ook op... zodra ik uitadem is dat ook meteen weg?! kan het zijn dat de ontsteking een luchtvaatje o.i.d in de weg zit:O.. begin me nu steeds meer zorgen te maken...:(
Jeremy_canon

ontstoken tand.
Even na laten kijken bij de ta.welke tand.

Bedankt voor je reactie, zal eventjes zeggen wat er allemaal gebeurt is vandaag,
vanmorgen eerst naar de ta. en die kon geen enkel onstoken kies of andere oorzaak ontdekken. Dus ik werd doorgestuurd naar de kaakchirurg en daar kon ik vanmiddag nog terecht (spoed..). de Do-Quang kliniek in oosterhout. Daar aangekomen eerst een foto en daarna werd ernaar gekeken. Nog een foto (van de hele kaak) en toen weer terug bij de arts. Die concludeerde dat er niks in verband staat met de tanden/kiezen :smt017 :smt017 .. ik heb ook de foto's bekeken en er wijst inderdaad niks naar de kiezen of tanden, wel zag je een enorme ontsteking/vlek zitten bij de plek waar die ook naar buiten komt... Nouja hij heeft me naar het erasmus MC doorverwezen omdat ik daar reeds ook onder behandeling ben voor een botziekte. Fibreuze displasy/ camarottie engelman. Moet maandag morgen direct erheen, zonder afspraak o.i.d omdat het spoed is en gelukkig ben ik daar ook in goede handen, wordt vervolgd dus.

Groetjes Jeremy..
vr, 09/26/2008 - 19:20 Permalink