wat kost een gouden kroon?

Author:
johan900
Posted:
vr, 09/26/2008 - 01:37
mijn tandarts vind een gouden kroon de beste oplossing.een gewone kroon zou 430,- kosten.een gouden iets duurder nl.480,-.ik vind hem nogal vaag doen over de prijs.wat voor rekening mag ik verwachten?(kroon is 85% goud).
vV

goudprijs is op het moment zeer hoog, en het gebruikte materiaal word volledig doorberekend uiteraard. Dat ie vaag doet over de eindprijs kan ik mij voorstellen, want dat weet hij zelf ook nog niet, pas 100% zeker wanneer gereed. Ik denk dat als het een forse kroon betreft die 480 weleens krap begroot zou kunnen zijn...
ma, 09/29/2008 - 11:08 Permalink
josnixs

Hoi dit is pertinent niet waar een gouden kroon is net zo duur als die witte "porselein" anno 2009 ik heb zelf 4 mnd geleden een dubbele goeden kroon laten plaatsen achterste kiezen deze aan elkaar laten smelten
En dan 30euro verschil ,,ik raad je aan altijd goud te nemen tot zeg maar een tand na je hoek tanden
Dat mensen de witte nemem komt omdat ze het niet mooi vinden goud ,,of bang zijn
Goud is sterker blijft mooier ik ben er heel tevreden mee mijn kronen waren p/s 500euro
en er kwam nog wat bij voor foto`s 32euro ofzo veel succes ermee jos.
Ps wees niet bang voor een wortel kanaal behandeling wanneer goed uitgevoerd voel je er niets van
het is alleen lang durig reken op een uur!!!!!!!
do, 07/09/2009 - 17:16 Permalink
josnixs

goudprijs is op het moment zeer hoog, en het gebruikte materiaal word volledig doorberekend uiteraard. Dat ie vaag doet over de eindprijs kan ik mij voorstellen, want dat weet hij zelf ook nog niet, pas 100% zeker wanneer gereed. Ik denk dat als het een forse kroon betreft die 480 weleens krap begroot zou kunnen zijn...
Ja dit willen de tandartsen je laten geloven dat het aan de goud prijs ligt niets is minder waar er staat een bepaald bedrag voor ,,of goud moet onbetaalbaar worden maar dat is het nog niet ,,waarom is een witte net zo duur als een gouden ?????
Het zijn termen om je meer te laten betalen TIP vraag het is bij verschillende tandartsen bv F lie rotterdam zij heeft mijn gouden kronen voor de prijs van witte geplaatst de prijs was hetzelfde
do, 07/09/2009 - 17:21 Permalink
vV

beetje onzinnige en zelfs enigzins gefrustreerde reactie... Bij een volkeramische bv procerakroon word vaak een standaardtarief door de technieker gehanteerd , zeg maar een 235,= per stuk. (even natte vinger, verschilt per lab, en dus per tandarts afhankelijk van het lab). Bij een volledig gouden word naast het tarief voor het maken van de kroon de materiaalkosten, dus de grammen goud apart berekend door de tandtechnieker (niet door de tandarts...) en dat kan verschillen per kroon. Afhankelijk ervan of het een dunne of een dikke kap is kan er zomaar een 50 tot 100 verschil zitten tussen een dunnere kroon in een tijd met lage goudprijs en een dikkere bij een hoge goudprijs...

http://www.kitco.com/ de prijs fluctueerd nogal, nu houd ik het niet zo in de gaten (bijna geen gouden kronen) maar de prijs is langzaam zakkende blijkbaar.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is..

er staat een bepaald bedrag voor
en dat is dus pertinent niet juist, of de tandarts heeft er duidelijke harde afspraken over gemaakt mijn het lab, dat kan natuurlijk ook nog.
do, 07/09/2009 - 17:32 Permalink
TechniekerJeetje

Berhoepshalve moet ik me toch ècht bij VV aansluiten. Voor al mijn kronen en bruggen en dergelijke geldt een vaste all- in prijs. Totdat we met goud gaan beginnen. Zowel verwerkt in een goud- porcelein kroon of een volledig gouden kroon. De prijs bij eerder genoemden is afhankelijk van mijn inkoopprijs en van de grootte van de onderstructuur of kroon. Per patiënt kan daar soms wel €150,- verschil in zitten.
vr, 07/10/2009 - 10:47 Permalink
mecánico para …

Ja dit willen de tandartsen je laten geloven dat het aan de goud prijs ligt niets is minder waar er staat een bepaald bedrag voor

metaal gaat op inkoopprijs. en ik zou niet weten waarom je dit niet zou willen geloven. de schroothandel leeft ervan van al die schommeling, de juwelier rekent het door, en de laboratoria ook. Is niet iets dat heel geheim is maar de kostenopbouw is bij metaalwerk anders dan bij porceleinwerk.
vr, 07/10/2009 - 17:08 Permalink
Spiegeltje

Als je een tand of kies mist kan er ook geen kroon op worden geplaatst. Er zijn diverse andere opties, zoals een implantaat, brug, frame of plaatje. Als je het echt goed wilt laten opknappen kun je denken aan twee implantaten en dan ben je al snel 3000 tot 4000 euro kwijt maar het kan ook veel goedkoper met een frame of plaatje (vaak minder ideaal). Hoe je dat kunt betalen moet je met de tandarts afspreken. Meestal gewoon op rekening.
za, 09/05/2009 - 18:50 Permalink
layzie

het probleem is namelijk ik heb tot 2 x toe een auto ongeluk gehad endaardoor zijn twee tanden afgebroken 2e tand links en derde rechts de linker is niets meer van heel maar er is nooit wat aan gedaan de rechter staat er nog 1/3 het rare is nu ik heb ook geen gevoel daar terwijl me zenuwen er nog zitten. wat is volgens u de beste oplossing ? alvast bedankt
do, 09/10/2009 - 04:05 Permalink
vV

laat dit gewoon eens door een tandarts bekijken, klinkt net te ingewikkeld om een duidelijk beeld te krijgen en dus een duidelijk antwoord te geven. Hangt er maar net vanaf of een kroon nog wel of niet meer kan.

Auto-ongelukken zegt u. Verhaalbare schade, blijkbaar niet anders was dat wel gedaan denk ik. Geen ongevallenverzekering lopen ?
do, 09/10/2009 - 07:58 Permalink
Spiegeltje

het probleem is namelijk ik heb tot 2 x toe een auto ongeluk gehad endaardoor zijn twee tanden afgebroken 2e tand links en derde rechts de linker is niets meer van heel maar er is nooit wat aan gedaan de rechter staat er nog 1/3 het rare is nu ik heb ook geen gevoel daar terwijl me zenuwen er nog zitten. wat is volgens u de beste oplossing ? alvast bedankt

Wat ik schreef over implantaten geldt als u enkele tanden mist, maar dat is dus,tenminste als ik het goed begrijp, kennelijk niet zo, alleen zijn ze niet meer al te best. Dat verandert het plaatje aanzienlijk want de tandarts kan dan bekijken of nog restauratie mogelijk is. De tandarts kan op dat punt veel meer dan de meeste mensen denken. Maar het beste is , zoals vV al adviseerde, de tandarts er naar laat kijken. Vanaf het forum is er alleen in heel algemene zin wat van te zeggen.
do, 09/10/2009 - 10:02 Permalink