Een jaar terug heeft mijn tandarts geconstateerd dat ik een knarsgebit heb. Daarvoor heb ik dan ook een knarsplaat gekregen. Helaas zijn een aantal kiezen in het ondergebit al flink afgesleten door het knarsen. Verder heb veel putjes in de kiezen van mijn bovengebit. Afgelopen week heeft hij geprobeerd om de kiezen in mijn ondergebit enigszins weer te herstellen. Dit is bij 2 kiezen redelijk gelukt. Met de andere 2 kan hij niet zoveel meer doen omdat ze te versleten zijn. Aan de putjes in mijn bovengebit heeft hij ook niks gedaan omdat het niet veel zin heeft. Gaat hij daar vullingen plaatsen, dan knars ik dat er binnen de kortste keren weer uit. Jullie begrijpen wel dat ik hier niet met een goed gevoel ben weggegaan. Er breekt ook regelmatig wat van de putjes af. Graag zou ik eens een andere tandarts willen bezoeken en vragen wat hij ervan vind. Is het mogelijk om bij 2 praktijken te staan ingeschreven? Zijn er geen speciale therapieën om het knarsen te stoppen? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Groetjes,
Oeht
Groetjes,
Oeht
Re: Tandenknarser
Re: Tandenknarser
En inderdaad, je kan bij twee praktijken ingeschreven staan. Een voor algemeen en een voor het trucenwerk.
Hou de praktijken onderling wel op de hoogte van de behandelingen door bijvoorbeeld een print van de computeruitdraai mee te nemen. Dat gaat niet automatisch doorgaans.