Afgelopen dinsdag is er in mijn bovenkaak de derde kies van achter getrokken. Uit nood weliswaar. Deze kies had al enkele kanaalbehandelingen gehad en speelde als sinds 2006 op.
Onlangs toch naar de endodontoloog voor meerdere sessies.Deze kon niets garanderen,zag drie kanalen, 2 droog, 1 nat en nog een vierde kanaal in een soort van groef waar hij niet bij kon komen. Na de tweede langdurige sessie verging ik weer van de pijn. Afgelopen jaar heb ik 5 kuren ab gehad voor diverse ontstekingen, zoals voorhoofdsholte, bijholte,keel en longontsteking. De kaakchirurg heeft een ct scan van de kaken en holtes laten maken en daarop was niks te zien. Uiteindelijk, ten einde raad heb ik de kies laten trekken. In 2006 nog kroon en kroonverlenging laten doen. Zonde.zonde, maar ik wist geen oplossing meer.
Nu heb ik nog steeds een naar gevoel in de twee kiezen om de verloren kies heen en veel pijn in mijn jukbeen. Eigenlijk doet alles in mijn mond zeer en gebruik ik nog steeds ibu bruis 600mg.
De wond zelf geneest volgens mij goed,alleen boven de kies is het tandvlees ook gehecht en pijnlijk vandaar dat ik spoel met bocusan.
Waar komt nu nog die pijn vandaan en is het zo dat dit langer nodig heeft omdat er een ontsteking heeft gezeten. Kan er ook iets doorgegeven zijn aan de andere kiezen of aan het kaakbot? Word er zo moedeloos van en ben een beetje het vertrouwen in de tandheelkunde kwijt. Tandarts of medeforumlezer, graag advies!
Onlangs toch naar de endodontoloog voor meerdere sessies.Deze kon niets garanderen,zag drie kanalen, 2 droog, 1 nat en nog een vierde kanaal in een soort van groef waar hij niet bij kon komen. Na de tweede langdurige sessie verging ik weer van de pijn. Afgelopen jaar heb ik 5 kuren ab gehad voor diverse ontstekingen, zoals voorhoofdsholte, bijholte,keel en longontsteking. De kaakchirurg heeft een ct scan van de kaken en holtes laten maken en daarop was niks te zien. Uiteindelijk, ten einde raad heb ik de kies laten trekken. In 2006 nog kroon en kroonverlenging laten doen. Zonde.zonde, maar ik wist geen oplossing meer.
Nu heb ik nog steeds een naar gevoel in de twee kiezen om de verloren kies heen en veel pijn in mijn jukbeen. Eigenlijk doet alles in mijn mond zeer en gebruik ik nog steeds ibu bruis 600mg.
De wond zelf geneest volgens mij goed,alleen boven de kies is het tandvlees ook gehecht en pijnlijk vandaar dat ik spoel met bocusan.
Waar komt nu nog die pijn vandaan en is het zo dat dit langer nodig heeft omdat er een ontsteking heeft gezeten. Kan er ook iets doorgegeven zijn aan de andere kiezen of aan het kaakbot? Word er zo moedeloos van en ben een beetje het vertrouwen in de tandheelkunde kwijt. Tandarts of medeforumlezer, graag advies!
Re: getrokken kies
Wat was de reden van het trekken? Een raar gevoel in de kiezen, net zoals je nu hebt? Dan ben je er misschien nu achter dat er wat anders aan de hand is?
Een veel voorkomende oorzaak van dit soort pijn is overbelasting door klemmen of knarsen. Dan zie je niks. Want je voelt een soort bloeduitstortingen tussen de wortels en het kaakbot. En die zijn zo klein dat ze niet doorschijnen op een röntgenfoto. Maar je voelt ze met elke keer dat je de kiezen op elkaar zet.
Klopt dit een beetje met wat je steeds meemaakt?
Re: getrokken kies
Een weekend tandarts wees mij destijds op de niet behandelde kanalen, mijn tandarts daarna zwaar geirriteerd. Ik dus weg, net als mijn familieleden die ook allemaal lijden onder de naweeen. Bij mijn zus vonden ze de meest rare dingen in opengebroken kronen, schroeven e.d.
Kortom, van al het geinvesteerde geld, kroon,kroonverlenging, endodontoloog, straks implantaat had ik een aardige auto kunnen kopen.
Vanochtend leek ik iets minder pijn te hebben, moet nog wel een pijnstiller, ik voel het een beetje kloppen. We blijven nog even afwachten, maar heeft iemand nog een idee......