pijn na verwijderen wortelpunten door kaakchirig 2 jaar gele

Author:
margjek
Posted:
di, 10/28/2008 - 08:41
in 2006 zijn mijn wortelpunten door de kijkchirurg weggesneden. Dit na terugkerende ontstekingen na wortelkanaalbehandelingen en veel antibiotica. Nu heb ik sinds een paar dagen weer een zeurende pijn in die kies.... Hoe kàn dat nou en moet ik er nou weer mee naar de tandarts of het maar even aanzien....?
Spiegeltje

Ook een apexresectie heeft niet altijd het gewenste resultaat en is geen "definitieve" oplossing. De klachten kunnen, soms na lange tijd, weer terugkeren. Ik zou het nog even aanzien, misschien verdwijnen de klachten vanzelf en komen niet meer terug. Als ze blijven, regelmatig en/of heviger terugkomen is er wel reden om de tandarts te raadplegen. Het is niet zo dan na een apexresectie er geen behandelmogelijkheden meer zijn.
za, 11/01/2008 - 10:27 Permalink
margjek

Grappig dat je dit zegt. Ik heb voor de zekerheid donderdag de tandarts even gebeld en de assistente zij mij dat na wortelkanaal en verwijderen van wortelpunten het niet die kies kan zijn..... zij adviseert een keer extra per dag te poetsen en dan met name het tandvlees met een zachte borstel en 3 x per dag spoelen met lysterine... is het dan na een week niet over, dan kan het zijn dat het een andere kies is, en dat de pijn nu niet goed te lokaliseren is... dat is toch een ander antwoord .....

Ik wacht wel even af....
za, 11/01/2008 - 19:29 Permalink
Spiegeltje

Het advies van de assistente gaat je niet van je klachten afhelpen. Het kan wel zijn dat ze verdwijnen maar dan heeft het niks te maken met het spoelen met Listerine of een keer extra poetsen.Er is geen enkel mechanisme te bedenken waarom dit zou helpen.

Als de assistente wil beweren dat de behandelde kies geen problemen meer kan geven denk ik ook dat ze er naast zit. Dat neemt niet weg dat er ook nog wel andere oorzaken kunnen zijn voor de klachten, inclusief problemen met buurelementen.
za, 11/01/2008 - 22:00 Permalink