Hallo lieve mensen,
Ik ben vandaag geschrokken. Ging voor controle naar de TA. Had al een tijd een soort puistje wat uitsteekt (lijkt op een klein voelsprietje). Ik heb daar volgens mij een keer gebeten tijdens het eten.
Zat ik in de stoel, zegt ie: wat heb jij nou voor raar ding? Dat is een gezwel.. hij noemde iets met ....carcinoom (ik heb medische achtergrond en schrok me dood), hij zei dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken mits hij niet groter werd of ik er pijn aan kreeg.
Nu maak ik me wel zorgen. Wat is dit? Ik beet er net per ongeluk op en heb het bovenste stukje (minder dan een mm) eraf gebeten, bloeden als een gek, maar weg is het niet.
Wat is dit?
Het is een bultje zo groot als een speldenknop...
Ik heb voor de zekerheid maar een afspraak bij de huisarts gemaakt, ik ben bang.. weet iemand wat dit is?
Alvast bedankt...
Ik ben vandaag geschrokken. Ging voor controle naar de TA. Had al een tijd een soort puistje wat uitsteekt (lijkt op een klein voelsprietje). Ik heb daar volgens mij een keer gebeten tijdens het eten.
Zat ik in de stoel, zegt ie: wat heb jij nou voor raar ding? Dat is een gezwel.. hij noemde iets met ....carcinoom (ik heb medische achtergrond en schrok me dood), hij zei dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken mits hij niet groter werd of ik er pijn aan kreeg.
Nu maak ik me wel zorgen. Wat is dit? Ik beet er net per ongeluk op en heb het bovenste stukje (minder dan een mm) eraf gebeten, bloeden als een gek, maar weg is het niet.
Wat is dit?
Het is een bultje zo groot als een speldenknop...
Ik heb voor de zekerheid maar een afspraak bij de huisarts gemaakt, ik ben bang.. weet iemand wat dit is?
Alvast bedankt...
Re: Bultje op mijn wang ad binnenkant
De wang is geen voorkeursplaats en doorgaans een stuk groter voor dat soort rare fratsen. Wat voor een kleur heeft het? Bij een zwarte kleur mag je je wel wat ongerust gaan maken.
Heeft hij je niet naar de kaakchirurg doorgestuurd? Die kan er een biopt van nemen om uit te zoeken wat het precies is.
Dat je ongerust bent is logisch, en daarom is het goed dat je een afspraak met de huisarts hebt gemaakt. Als de huisarts je niet gerust kan stellen zou ik vragen of het weggehaald kan worden, anders blijf je de hele tijd met zo'n ongerust gevoel zitten. Als je er vaker op bijt is dat misschien ook een reden om te vragen of het weg kan.
Maar aan de andere kant, dan weet je het tenminste wel zeker.
Bedankt voor alle reacties.