Tand behandeling.

Author:
Arcyy
Posted:
vr, 11/07/2008 - 19:28
Hoi,

Ik heb een vraag,

Zal evne in het kort de boel uitleggen,
2 weken terug werd ik wakker met een gezwollen gezicht, blijkt nou de zenuw van me voortand zat geblokkerd na dat een weekend tandarts deze gevuld heeft omdat ik last had van dat gaatje in het weekend.
Nu heb me eigen tandarts het 2 weken terug open gemaakt, behandeling gehad "zenuwbehandeling" zat allemaal puss in hebben ze goed schoongemaakt heb 3/4 dagen met een open gaatje gelopen zodat het vuil eruit kon, heb een antibiotica kuur gehad omdat ik zelf injecteer met medicijnen vanwegen medische problemen. na die 3/4 dagen hebben ze er een noodvulling in gedaan dat ging prima had nergens meer last van alles was weg, nu hebben ze vandaag een vulling erin gezet en weer perfect dicht gemaakt, maar nu paar uur verder heb ik de hele tijd de hartslag in me tand en klein bobbeltje boven me tandvlees boven me tand zitten, als ik daarop duw doet het geen pijn maar beetje drukkende pijn naar me voortand, de tandarts zei dat ik paar dagen drukkende pijn kan hebben maar dat het weg trekt, maar is dat bobbeltje normaal, is er mischien iets 'van streek' of mischien omdat erin geboort is of iets dergelijks? of moet ik maandag gelijk terug gaan?

Hoop dat iemand met ervaringen of iets dergelijks mij een goed antwoord kan geven, want zit er nu al 2 weken mee en lijkt nu weer opnieuw te beginnen, help,,, ik maak me zorgen.

Groetjes mij.
Newtan

Je hebt een wortelpuntontsteking. Dat is een reactie op de bacteriën vanuit je wortel. Als die bacteriën er nog zitten, gaat de ontsteking in 40% van de gevallen helemaal over. Vaak niet dus. Antibiotica werken wel, maar genezen niet.
Op zich kan zo'n ontsteking niet zoveel kwaad. Als je er veel last van hebt, kan er een apexresectie gedaan worden.

En als de bacteriën door de WKB zijn verwijderd, heb je na twee weken geen last meer.
za, 11/08/2008 - 10:23 Permalink