Pijn na trekken kies.

Author:
Sandra1978
Posted:
za, 11/08/2008 - 10:27
Woensdagavond kreeg ik na het avondeten hoofdpijn en al snel genoeg ook kiespijn. Donderdagmorgen heb ik gelijk de tandarts gebeld en mocht al snel komen. Het ging om een kies waar ik al eerder een wkb in heb gehad en die al eens was afgebroken, helemaal over de lengte van het kauwvlak. De tandarts heeft hem toen gemaakt en opnieuw brak het af.

Omdat ik zwanger ben besloot de tandarts de kies af te vijlen zodat ik hem met mijn onderkaak niet meer zou raken, als de pijn bleef aanhouden zou hij de kies trekken maar anders wachten tot na de zwangerschap en dan trekken. Dit ook omdat er op een vorige foto ineens een zwevende wortel te zien was tussen die kies en mijn verstandskies.

Die middag ben ik gaan liggen met een paracetamol en werd wakker van de pijn die nog erger leek dan die morgen. Dus toch maar even gebeld, ik mocht gelijk komen en hij besloot de kies toch te trekken. Hij heeft het tot 4 keer toe moeten bijverdoven en nog was een plekje niet verdoofd. Hij heeft de wortels gespleten en toen 1 voor 1 de stukjes eruit gevist. Ook dat zwevende worteltje heeft hij verwijderd. Nu heb ik nog steeds ontzettende pijn aan mijn bovenkaak, mijn gezicht lijkt wel gekneusd. Ik begrijp dat dit wel normaal is en dit was best een heftige behandeling maar ik en bang dat het ontstoken is omdat het ook af en toe klopt. Van mijn verloskundige mag ik alleen maar paracetamol slikken tegen de pijn, heeft iemand nog tips voor me?

Mijn man zei vanacht tegen me naar de weekendarts te gaan maar ik ben zo bang door negatieve ervaringen met mijn vorige tandarts dat ik liever niet naar een vreemde tandarts wil.

Groetjes Sandra