Maandag morgen teruggekomen van een reis onmiddelijk de tandarts gebeld ivm een steeds erger wordende kiespijn. Afspraak voor de volgende dag 11.00 uur.
Paar minuten voor 11 aangekomen zegt de assistent "Mijnheer u bent een kwartier te laat" Na een feitelijk zinloze discussie gezegd dat ik wel zou wachten op het volgende gaatje die ochtend zegt het meisje dat het wel lang kan duren. Ze kijkt naar volgende week donderdag. Anderhalve week later!!! Ik vertel haar dat dat echt niet kan omdat ik niet kan slapen van de pijn. Ze kan verder niets voor me doen..... Thuis gekomen denk ik, ik bel gewoon een ander... helemaal mis dus. Alle tandartsen in de regio hebben een patientenstop. Dus ik nog een keer naar mijn tandarts gebeld. Helaas zelfde liedje.
Volgende week, mijnheer werkt maar tot 16.30 uur en heeft ook nog een paar dagen cursus.. Ik zeg dat ik wel om 16.30 uur kom dan kan hij in elk geval geen afspraak hebben. ff kijken boren en klaar. Een tevreden client. Ook hier kon geen sprake van zijn. volgende week en neem maar een asperine.. werkelijk te gek voor woorden. Wat vindtu hiervan en kan ik ergens een klacht indienen?
Paar minuten voor 11 aangekomen zegt de assistent "Mijnheer u bent een kwartier te laat" Na een feitelijk zinloze discussie gezegd dat ik wel zou wachten op het volgende gaatje die ochtend zegt het meisje dat het wel lang kan duren. Ze kijkt naar volgende week donderdag. Anderhalve week later!!! Ik vertel haar dat dat echt niet kan omdat ik niet kan slapen van de pijn. Ze kan verder niets voor me doen..... Thuis gekomen denk ik, ik bel gewoon een ander... helemaal mis dus. Alle tandartsen in de regio hebben een patientenstop. Dus ik nog een keer naar mijn tandarts gebeld. Helaas zelfde liedje.
Volgende week, mijnheer werkt maar tot 16.30 uur en heeft ook nog een paar dagen cursus.. Ik zeg dat ik wel om 16.30 uur kom dan kan hij in elk geval geen afspraak hebben. ff kijken boren en klaar. Een tevreden client. Ook hier kon geen sprake van zijn. volgende week en neem maar een asperine.. werkelijk te gek voor woorden. Wat vindtu hiervan en kan ik ergens een klacht indienen?
Re: Weigering behandeling bij pijn!
Een klacht kunt u indienen bij de NMT of ANT (beroepsorganisaties, afhankelijk waarbij de tandarts is aangesloten, kunt u navragen). U moet beseffen dat u dan wel de relatie met de tandarts op het spel zet.
Re: Weigering behandeling bij pijn!
Re: Weigering behandeling bij pijn!
De tandarts wilde me trouwens niet te woord staan ik heb twee maal gebeld. Andere tandartsen die ik gebeld heb leven mee maar helpen niet. Ik ga nu bellen naar het ziekenhuis daar ik niet meer normaal kan functioneren.
Van de tandpijn kom ik 1 dezer dagen wel af maar een ander tandarts vinden voor de toekomst valt niet mee.
Het betreft trouwens Tandarts >>>MOD: naam/adres tandarts verwijderd<<<
Kan iemand mij vertelen of ik een basis heb om ergens een officieele klacht in te dienen of zelfs juridische stappen kan ondernemen.
Re: Weigering behandeling bij pijn!
Of u er iets mee opschiet is een tweede.
Misschien dat het de tandarts "wakker" schudt??
Re: Weigering behandeling bij pijn!
En dan krijgt u gelijk, is dat een procedure van zeg meer een half jaar minimaal tot een heel jaar waard? Gelijk en geluk kunnen wel eens niet samengaan zoals een wijze collega mij laatst vertelde.
Dat ie weigert u te woord te staan is ronduit belachelijk overigens! deze vraag is door u nog niet beantwoord. (ik neem aan van niet omdat hij u dan wel ook als patient uitgeschreven zou hebben.)
Re: Weigering behandeling bij pijn!
Ik heb twee keer gebeld om alstublieft geholpen te mogen worden! De tweede keer ben ik min of meer boos geworden. Uiteraard wel keurig netjes gebleven. Ik heb de assistent gevraagd om de de tandarts aan de telefoon te krijgen. Dit heeft hij herhaaldelijk geweigerd. Het verhaal doen aan een assistent die in dat telefoongesprek 3 keer ruggespraak houd is zeer frustrerend. Ik ben van mening dat deze tandarts zijn verantwoordelijkheid zwaar ontloopt. Hij werkt tot 16.30 uur, prima zijn keus maar dan moet je het niet doen voorkomen alsof je tot over je oren in het werk zit en vrouw en kinderen nooit ziet. Ik durf te stellen dat tandartsen zoals de mijne veel geld verdienen, wellicht teveel om nog enige sympathie of medeogen met een client te hebben.
Zelf ben ik ondernemer. Klantvriendelijkheid is een belangrijk goed. Daarnaast heeft een tandarts een maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Intussen ben ik geholpen. na 15 tandartsen te hebben gebeld kon ik na enig aanhouden ergens terecht. De kies is getrokken :)
Ik ben van plan een klacht in te dienen. Als ik hier veel tijd in moet steken maakt me dat niet uit. Wat mij is overkomen lijkt nergens op.
Re: Weigering behandeling bij pijn!
Re: Weigering behandeling bij pijn!
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=10&t=14137&p=76748…
Re: Weigering behandeling bij pijn!
Hoeveel tijd plant een tandarts eigenlijk in voor een pijnklacht? 10 minuten? Kans dat een volgende patient een paar minuten te vroeg is is groot en als ie die is gaan helpen is z'n tijdverlies ruim vijf minuten. Als de geplande tijd minder was hebben we het ook over ruim vijf minuten en anders was de afspraak nog niet eens om.
overspannen?