Plaatsen brug assistent

Author:
Steven74
Posted:
do, 11/13/2008 - 20:48
Hallo allemaal,

Mag een etsbrug en een kroon geplaatst worden door de assistent? Zonder dat de tandarts hierbij aanwezig is?

Groeten Steven
Spiegeltje

Als de tandarts het goed vindt dat een assistent dat doet dan mag dat. De tandarts blijft wel aansprakelijk voor de kwaliteit van het werk. Als de assistent ook het omslijpen van elementen doet moet de tandarts wel in de buurt zijn (lees: in het gebouw) want dat is een voorbehouden handeling (Wet BIG).

Of het gewenst is - vanuit de patient gezien dan - dat een assistent (ik neem aan geen tandarts) dit allemaal doet is weer een ander verhaal.
do, 11/13/2008 - 21:31 Permalink
mecánico para …

Als dat zo zou gaan zou ik daar als collega tandarts in de waarneemgroep wel problemen mee kunnen hebben. Ja het mag, maar het is wel een handeling waar je op zijn minst vraagtekens bij gaat zetten. Ik zou ook schriftelijk melden dat er bij falen een 100% gratis herstel zal plaats vinden gelet op de gevolgde procedure.
do, 11/13/2008 - 21:40 Permalink
de digitale tandarts

Als de tandarts vooraf de pasvorm van de brug controleert en achteraf het resultaat van het cementeren en er voor zorgt dat er geen cementresten zijn achtergebleven, dan zou het naar mijn mening een valide werkwijze zijn.
vr, 11/14/2008 - 09:04 Permalink
mecánico para …

aha, nuance. ik las er uit dat de tandarts er niet aan te pas was gekomen. maar als het slechts het cementeren betreft...............dan zou het misschien eventueel en met de nodige aandacht kunnen lukken. ja.
nuance, die hele bladzijde heb ik effe overgeslagen in het woordenboek
:smt004
vr, 11/14/2008 - 10:00 Permalink