mond hangt scheef. Belangrijk!

Author:
kristin
Posted:
di, 11/25/2008 - 18:33
hoi,

Heb 3 weken geleden een WKB laten doen en had wel wat pijnstillers genomen.

Ik nam tradmadol 100 mg, maar ook
metoclopramide.

Op een gegeven moment na daarvoor ook al zenuwtrekjes gehad te hebben in de kaak waar de WKB zich voordeed, kreeg ik in eens na een zenuwtrek ineens dat mijn mn scheef trok. Ik kon daarna nog heel moeilijk slikken en drinken.
De dokter vlug opgeroepen, omdat ik bang was dat het naar mijn keel zou gaan.
Toen ze een kwartiertje binnen was, kreeg ook de andere kaak het te verduren. Ik kon heel moeilijk slikken en was bang dat ik ging stikken (sorry voor de uitspraak).

Na een tijdje trok het even terug en dan kwam het weer. De dokter denkt dat het een overdosis is geweest, van die tramadol , metoclopramide (voor de maag) en motillium. Ik hoop het in ieder geval dat het dat was.

Nu moet ik wel alprozalam nemen, voor de zenuwen te kalmeren. Na 1,5 pilletjes verdween het ook stilletjesaan.
Nu moet ik binnen twee dagen wel terug naar de tandarts, maar durf echt niet.
Ik overweeg toch maar om te bellen en het uit te leggen, misschien is het nu niet goed om lang met mijn mond open te liggen.
Ik hoop echt dat dit voorval van de medicatie is, een les voor mij en misschien anderen, neem nooit teveel, maar misschien toch maar de tandarts raadplegen.
Heb op 3 december nog een afspraak staan, is uiteindelijk maar een week later en zijn de zenuwen misschien meer tot rust gekomen.

Nog een laatste vraagje, kan de zenuw zo alles blokkeren of is het eerder een spierspasme geweest, het is wel begonnen op de plaats van de behandelde kies.
Mijn man zegt wel dat er tijdens de behandeling niks kan geraakt zijn, omdat het dire weken geleden gebeurd is en dat dan toch wel vlugger had moeten gebeuren.

Misschien is het op die plaats begonnen , omdat die zenuw wat overgevoelig was.

Wie geeft raad?
Vandaag is het gelukkig na stopzetten van de bewuste medicatie en een licht kalemeringsmiddel niet meer voorgekomen, alleen af en toe een zenuwtrek in de kaak.

PS Ben in ieder geval blij dat mijn mond terug recht staat, want toen ik vroeg blijft dat zo, antwoorddde de dokter MEESTAL niet.

Iedereen die het al heeft voorgehad, graag reageren, en toch nog een verontrustende vraag kan het ook in je keel voorkomen, was vooral bang omdat ik alleen was en niet meer kon praten en moeilijk slikken dat mijn keel of luchtpijp ook dicht zou zitten , dus dat ik ja jullie snappen het wel?

Graag raad, de kalmeringspillen helpen wel, maar ga ze in ieder geval met mate nemen.

Groetjes

Sorry voor die lange mail, maar het gebeuren was zo angstaanjagend, vond het erger dan tandpijn.

Krisje