te zachte wortel

Author:
PeterSprot
Posted:
do, 11/27/2008 - 21:15
hallo,

ik weet niet of mijn vraag in deze rubriek thuis hoort maar ik ga ze toch stellen.

Ik heb al heel lang een holle wortel (geen tand meer) die mijn tandarts steeds opnieuw vult met een soort cement en daar twee schroefjes in draait om daar dan een "tand" rond te knutselen. Laatst heeft hij zelfs een gewone witte kroon opgeduwd. Geen mooie afwerking dus zo een wit gedoe tussen de rest van mijn tanden.
Die schroefjes komen telkens na enkele maanden weer los. De laatste maal heeft hij ook gezegd dat het waarschijnlijk één van de laatste keren zal zijn dat hij zo een neptand kan knutselen want "de wortel wordt te zacht".

- Kan een wortel inderdaad "te zacht" worden voor zo een oplossing?
- Op welke wijze kan ik er anders voor zorgen dat er weer een stevige tand komt te staan in plaats van een wiebelend knutselwerk? Een brug is geen optie want ik heb er al één van 7 tanden en die ben ik al kotsbeu! En ik ga die 2 goede tanden ernaast niet laten wegslijpen voor een nieuwe brug.

alvast bedankt voor jullie goede raad!

groetjes,
Peter
Spiegeltje

Apart taalgebruik heeft u, alsof de tandarts een soort amateur klusjesman is die maar wat aanrommelt Schroefje hier, wat geknutsel daar. :-?

Ik kan de kwestie niet beoordelen maar als het met de wortel niet meer lukt en een brug niet wenselijk is komt een implantaat in beeld. Dit is een duurzame en betrouwbare oplossing. Gebruik verder de zoekfunctie.
vr, 11/28/2008 - 11:26 Permalink