Ik ben een vrouw van 39 jaar en ik heb al een aantal jaren last van optrekkend tandvlees van tanden aan de zijkant van mijn bovenkaak. Ik probeer niet te hard te poetsen, flos elke dag en poets mijn tanden 2 keer per dag met Paradontax. Ik ben onlangs bij mijn tandarts langsgegaan voor een controle en op mijn verzoek heeft hij de bovenkant van twee tanden dichtgemaakt, zodat je eigenlijk niets meer van het optrekkend tandvlees ziet en ik ook geen last meer heb bij het drinken van warme of koude dranken etc. Enfin, dit is 2 weken geleden gebeurd. Ik ben na 1 week teruggegaan, omdat, als ik op het gebied waar de tanden zijn gedicht duw, dit erg zeer doet. Hij heeft met een vloeistof en een lamp de zenuw minder gevoelig proberen te maken en ik heb een fluorbehandeling gehad. Echter we zijn nu twee weken verder en het gedeelte dat is dichtgemaakt is minder gevoelig, maar nog steeds pijnlijk als ik er op duw en soms ook wanneer ik eet. Heeft iemand ervaring hiermee? En is dit normaal? Ik liet de ruimte boven de tand dus dichtmaken, omdat het gevoelig was en hoopte dat dit zou verminderen en ter bescherming van de tand voor de toekomst. Maar eigenlijk is het nu gevoeliger. Wat moet ik nu doen?