Twee maanden geleden kreeg ik last van een kies. Drukpijn. De tandarts constateerde een ontsteking aan het wortelkanaal. De zenuw was al dood en hij is toen gevuld met een tijdelijke vulling. Een paar dagen later kreeg ik een dikke zwelling. Antibiotica kuur gekregen maar dat hielp niet. De kies is toen gespoeld en ik kreeg opnieuw een antibiotica kuur (wel een andere) van 5 dagen. Het ging toen wel beter maar na de kuur nam de zwelling weer toe. Volgende antibiotica kuur volgde van 7 dagen. Ondertussen heeft de tandarts de kies een wortelkanaal behandling gegeven. Er kwam nog wel wat rommel uit maar hij zij dat het droog was. Inmiddels ben ik een week verder en is de antibiotica kuur afgelopen. Nu begint de zwelling toch weer toe te nemen. Bovendien is de naastgelegen kies (vorig jaar nieuwe vulling) erg gevoelig voor koude en warmte. Tandarts heeft gezegd dat als het deze week niet veel minder wordt ik naar de kaakchirurg moet.
Nu ben ik daar niet zo bang voor maar als hij het open snijdt ben ik wel bang dat het toch weer opvlamt. Hoelang duurt het voordat zo'n ontsteking volledig verdwenen is? Wat kan ik eventueel zelf doen ter genezing?
Nu ben ik daar niet zo bang voor maar als hij het open snijdt ben ik wel bang dat het toch weer opvlamt. Hoelang duurt het voordat zo'n ontsteking volledig verdwenen is? Wat kan ik eventueel zelf doen ter genezing?