hoektanden

Author:
o1-ErikA
Posted:
di, 12/16/2008 - 09:51
Mijn situatie:
op mijn 16 jarige leeftijd werd mij verteld dat ik nog 2 melktanden had. Ik ben doorverwezen naar de ortho en en daar hebben ze een behandelplan opgezet. 1 hoektand ligt midden in mijn gehemelte (helemaal scheef) de andere die ligt er precies goed voor
Oktober 2007 heb ik 1 tand laten vrijleggen (die scheef ligt) Ze hebben er een goude kettinkje aan gedaan en deze bevestigt aan mijn beugel. 1 jaar later is hij wel wat opgeschoven maar nog lang niet op de plek waar hij hoort te zijn.
1 week geleden ben ik opnieuw naar de kaakchirurg geweest om de andere hoektand te laten vrijleggen (deze kwam na 2 jaar nog niet door) Deze is na 1 week al wat gezakt!!

Nou heb ik een probleem, ik ga in april op stage naar het buitenland (mijn orthodontist weet hier al lang vanaf). Mijn orthodontist zegt dat hij een ortho daar gaat zoeken.
voor mij is dit niet praktisch omdat ik daar ook moet werken en ik zit ook nog eens in de bergen (moeilijke bereikbaarheid) en ik kan natuurlijk niet elke maand zomaar even naar de ortho.

De kaakchirurg vertelde mij dat het beste voor mij was om de behandeling tijdelijk stop te zetten en dan met een nachtbeugel alles op zijn plaats te houden.

het is ook mogelijk om de tand die nog heel scheef ligt eruit te laten halen en dan maar een implantaat of iets dergelijks

wat is volgens jullie het beste?
groetjes erika
BJN

Je vraag is duidelijk en urgent. De oplossing is erg complex en komt voort uit een persoonlijke afweging gebaseerd op jouw individuele omstandigheden. Op een forum kun je niet alle technische en persoonlijke omstandigheden afwegen. Het is daarom belangrijk dat je met je orthodontist deze afweging gaat maken en de knoop doorhakt. Soms is met een controleinterval van 2 a 3 maanden en speciale technieken best nog voortgang te boeken zodat je behandeling dorgaat.

Hoektand eruit en implantaat kan natuurlijk wel. Reken dan op kosten: ± 2500 euro.
di, 12/16/2008 - 10:30 Permalink
o1-ErikA

Ik heb het met mijn eigen orthodontist overlegd en daar kwam het volgende uit.

Er is niks aan te doen, het enige wat hij voor me kan doen is de beugel eruit halen en mijn rond laten lopen met twee gaten.
Niet echt functioneel voor mij, ik heb een representatieve functie op mijn stage.

Ik kan niet geloven dat er geen andere oplossing is!
* Hij heeft het niet gehad over een speciale behandeling.
* Een orthodontist in Italie zoeken was ook geen optie, omdat iedere ortho zijn eigen behandelplan heeft en het dan misschien alleen maar langer kan duren
* Het was ook geen optie om de tand eruit te laten halen en een nep tand erin
* Het was ook geen optie om de tand te laten zitten en een plaatje met nep tand te laten zetten (dat zou mijn echte tand belemmeren)

Naar mijn idee kan ik mijn beugel beter inlaten omdat dan mijn gaten niet zo opvallen!
Misschien iemand nog een ander idee

Groetjes,
di, 01/13/2009 - 08:43 Permalink