kies alleen pijnlijk bij (harder) bijten, GRAAG ADVIES!

Author:
nijntjenijntje
Posted:
vr, 12/19/2008 - 19:20
Hallo,

Ik heb al een heel lang en naar traject achter de rug met 1 van mijn kiezen, die er uiteindelijk 2 maanden geleden is uitgetrokken. Maar nu dus weer een probleempje en eerlijk gezegd vliegt het me een beetje aan, want ik heb wel ff genoeg van al die kiespijn! Maar wie weet valt het mee, dus graag advies!?!

De achterste gewone kies (ik heb daar ook nog een verstandskies achter zitten) doet al een paar dagen pijn bij het bijten, met name als ik iets hards bijt of hard mn kiezen op elkaar zet. Het begon nadat na een gaap m'n kaak op elkaar 'klapte' en nu is het dus nog steeds pijnlijk bij druk op de kies. Alleen bij hard bijten, niet bij tikken ertegen, ook niet bij zoet/warm/koud of noem maar op.
De pijn is dus niet continue aanwezig en ik houd mezelf voor dat het niets is, maar wil graag zeker weten of ik hier mee kan wachten tot na de kerstvakantie of dat ik hier eerder iets mee moet doen. Zoals ik aan het bgein al schreef heb ik een beetje angst voor kiespijn gekregen :(

(De kies ervoor is getrokken en die wond geneest op zich mooi, maar wel langzaam volgens de tandarts. Ik heb wel ruim 2 jaar daar pijn gehad en waarschijnlijk hebben de zenuwen erboven ook een flinke 'deuk' opgelopen door alle ellende....)

Alvast bedankt voor je reactie.... En ik wens iedereen fijne en pijnvrije feestdagen toe!
Spiegeltje

Het lijkt me geen spoed. Je kunt gewoon een afspraak maken voor na de kerstvakantie. Ik kan wel wat mogelijke oorzaken opnoemen maar daar heb je niet zo veel aan. De tandarts kan dan een paar eenvoudige testjes doen en een foto maken.

Als ineens sprake is van heftige kiespijn wel de (dienstdoende) tandarts raadplegen. Maar voor hetzelfde geld verdwijnen de klachten. Dat kan echter ook tijdelijk zijn.
vr, 12/19/2008 - 21:58 Permalink