ongevraagd mijn voortanden korter gemaakt

Author:
patrice
Posted:
di, 12/23/2008 - 11:19
Ik ging opaanraden van de ortho van mijn dochter naar een tandarts.Bij de controle stelde hij voor ,een randje van mijn voortand mooi te maken ,het was wat dunner en in de binnenhoek een milimeter korter.
Bij het vogende bezoek vond de behandeling plaats.

Mijn rechter voortand staat iets meer naar voren.Hij heeft links gelijk gemaakt zo dat ze optische gelijk lijken,het ergste is dat hij de buitenhoeken van mijn voortanden beiden korter heeft gemaakt.Ik ben totaal over mijn toeren mijn gebit lijkt niet meer op wat het was.Komt dit ooit nog goed !!!Waar kan ik terecht om dit te laten herstellen.
Het is nu een maand geleden, ik ben een paar kilo lichter, mijn eetlust is mij vergaan.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
marcel11

Met compisiet aanvullen is inderdaad de oplossing. Bij mij is het zelfde gebeurd 10 jaar geleden en ook ik ging uit mijn dak. Het is door mijn tandarts heel mooi opgelost, mooie tanden, zelfde kleur en heel stevig (kan gewoon appel ed eten). Wel heb ik nu na 7 jaar een lichte verkleuring hetgeen normaal is bij composiet. Polijsten schijnt het op te lossen of opnieuw composiet. Kortom geen paniek maar om composiet vragen: jouw tandarts moet hier wel de diplom's voor hebben anders kun je het beter bij een ander laten doen.

Succes.
za, 01/17/2009 - 14:15 Permalink
Spiegeltje

jouw tandarts moet hier wel de diplom's voor hebben anders kun je het beter bij een ander laten doen

Als de tandarts eenmaal is afgestudeerd, ook al is het 30 jaar geleden, hoeft hij/zij geen extra diploma's meer te halen. Er is natuurlijk wel allerlei na- en bijscholing die de tandarts moet volgen om zijn vak bij te houden.

Je kunt de tandarts natuurlijk wel vragen of hij dit werk 'ziet zitten'. Niet iedere tandarts heeft even veel affiniteit met het cosmetische werk.
za, 01/17/2009 - 15:58 Permalink