kies uitboren

Author:
schimmel
Posted:
di, 01/13/2009 - 00:20
Hallo,

Binnenkort ga ik beginnen met het vervangen van mijn 30 jaar oud kroonwerk in bovenkaak.
Er moet een kies verwijderd worden..(eigenlijk 2...maar wil eerst de 1 afwachten..)
Deze heeft een ontsteking ergens tussen de wortels..(op foto is niets te zien) maar er zit een fistel boven
waar regelmatig pus uitkomt..
De tandarts wil de kies eruit boren..wortelpunt voor wortelpunt verwijderen..
Ik was allang blij dat hij m niet ging trekken..heb 1 keer in mijn leven (ben nu 52) een (klein) kiesje moeten laten trekken...
was een zeer traumatische ervaring..
Tevens wil hij meteen na het verwijderen van de kies..een noodbrug maken..zodat ik niet voor "schut" loop..
Dat laatste is wel het minste probleem...ik mag geen anti-biotica i.v.m. allergie..en ik heb liever dat de boel eerst goed geneest..loop dus liever 1 maand met een gat in mijn mond..
Maar weet iemand wat ik kan verwachten met een kies er uit boren????
Heb heel www. afgezocht..maar alleen zaken gevonden over verstandskiezen..die nog helemaal in het kaakbot zaten..
Wat kan ik verwachten van het zo verwijderen van een kies??? Net zoveel bloed als met trekken..of veel zwelling??
Of veel napijn???
Of een schimmelinfectie.?? (vandaar mijn naam...iedere keer als ik bij de mondhyg. ben geweest..krijg ik die n.l.)
Hoop dat iemand mij gerust kan stellen..

Vriendelijke groet,
Schimmel..