Mijn kies 36 is een paar maanden geleden in 2 delen gebroken: eerst een kwart eraf en een tijdje later weer een kwart. nu is er dus precies een halve kies over. een helft is vanaf de basis afgebroken. Ik heb geen pijn aan de kies, ook nooit gehad en wat er nog zit, zit stevig vast.
Mijn tandarts heeft deze kies meteen opgegeven, zelfs zonder de kies "live" gezien te hebben, maar alleen op basis van de foto.
nu heb ik geen reden om aan zijn deskundigheid te twijfelen maar ik vraag me af waarom het kennelijk onmogelijk is om deze nog op te bouwen. De overbuurman van deze kies heeft een kroon en toen de tandarts klaar was met de voorbehandeling was daar ook niet meer zo veel van over, er is toen een ijzeren staafje gebruikt om alles vast te zetten.
ik had stiekem gehoopt dat een dergelijke contructie hier ook mogelijk zou zijn.
Tijd voor een goed gesprek had de TA kennelijk niet, meer informatie dan "daar kan ik niks meer van maken" kreeg ik er niet uit helaas.
Mijn tandarts heeft deze kies meteen opgegeven, zelfs zonder de kies "live" gezien te hebben, maar alleen op basis van de foto.
nu heb ik geen reden om aan zijn deskundigheid te twijfelen maar ik vraag me af waarom het kennelijk onmogelijk is om deze nog op te bouwen. De overbuurman van deze kies heeft een kroon en toen de tandarts klaar was met de voorbehandeling was daar ook niet meer zo veel van over, er is toen een ijzeren staafje gebruikt om alles vast te zetten.
ik had stiekem gehoopt dat een dergelijke contructie hier ook mogelijk zou zijn.
Tijd voor een goed gesprek had de TA kennelijk niet, meer informatie dan "daar kan ik niks meer van maken" kreeg ik er niet uit helaas.
Re: kies gehalveerd
ik had zo graag wat algemene info gehad.
wanneer is een kies nog te redden en wanneer, ik vraag niet om een diagnose, maar meer naar de criteria die van belang zijn bij de beslissing "kies eruit" of "reparen"
U kunt eventueel overwegen om een second opinion aan te vragen als u hier behoefte aan heeft.
ik had niet in de gaten en ook niet meer verwacht dat hier nog reacties op kwamen :)
@lotte, natuurlijk laat ik die kies niet zo maar zitten, ik snap ook wel dat dit snel fout zal gaan.
Ik had alleen gehoopt dat iets van deze kies, nog "herbruikbaar" zou zijn bij het verzinnen van een oplossing, want op deze plek wil ik eigenlijk wel iets terughebben.
Helaas is het denk ik voor de tandartsen op dit forum niet mogelijk hier iets zinnigs van te zeggen zonder de specifieke case gezien te hebben.
over 2 weken staat hij op de planning om verwijderd te worden :cry: