bittere smaak in mond van 15-jr oude vulling?

Author:
abelilau
Posted:
za, 01/24/2009 - 14:42
Beste mensen,

Ik heb sinds een week een onaangenaam bittere smaak in mijn mond die volgende mij afkomstig is van een (metalen) vulling die toch minstens zo'n 15jr oud moet zijn. Is dit überhaupt mogelijk? Lijkt mij niet, maar waar komt die smaak dan vandaan? Wat ik ook eet of hoe ik ook poets, het blijft.

Hartelijke groet,
Laurence
Echelon

Ik heb verleden jaar ook een bittere en vieze smaak in mijn mond gehad en na heel lang zoeken (ca. 3 maanden) bleek ik een barstje in een tand te hebben waar etensresten in terecht gekomen waren. De boel is toen gaan ontsteken. De barst bleek ook nog eens vlak tegen de zenuw aan te zitten en tandpijn had ik niet. Ik had wel een enorme pijn in mijn onderkaak die uitstraalde en de overheersende bittere smaak. De pijn is enkele weken na die vieze smaak gekomen. De smaak werd zo erg dat je het de ganse dag door proefde. Poetsen, mondwater, Corsodyl en aanverwanten hielpen niet.

Ze zagen dus ook niks op foto's + OPG. Ik ben zelfs naar de kaakchirurg gemoeten.

Maar na 3 maanden hebben ze het dan toch gevonden. De tandarts heeft toen een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd en daarna heb ik een kroon laten zetten omdat de tand ernstig verzwakt was.

Ik weet natuurlijk niet of dit alles op u van toepassing is maar misschien heb je wel iets aan mijn verhaal.
zo, 01/25/2009 - 18:28 Permalink