Mijn tandarts probleem

Author:
Wolfje89
Posted:
ma, 01/26/2009 - 22:26
Hallo mensen,
ik ben een meid van 19 jaar en heb nu ongeveer 3 jaar last van een heel zwak gebit, ook durf ik absoluut niet naar mijn tandarts omdat hij vunzige opmerkingen maakt waar ik echt helemaal niet tegen kan, nu heb ik dus een probleem mijn tanden worden steeds slechter, ik heb witte randjes en een tand naast me voortand is aan de bovenkant kapot gegaan en gaan rotten, ik heb nu een zwart gaatje in die tand, ook is me kies afgebroken en nog een tand een beetje beschadigt, ik durf nu niet naar een andere tandart ( Ik ga verhuizen dus moet nog een nieuwe zoeken) want ik schaam me helemaal kapot, ik ben bang dat ik heel veel geld moet bij betalen en dat heb ik echt niet, hoe los ik dit op? Ik durf niet eens meer te lachen, me ondergebit is trouwens wel heel erg mooi alleen die 3 tanden ik schaam me echt kapot.
Ik ben bij zilverenkruis achmea verzekerd ik betaal 90 euro ofzoiets per maand, weet iemand voor hoeveel ik dan verzekerd ben met mijn tanden? En weet iemand ongeveer wat de kosten zijn van het herstellen van 3 tanden?

Alvast bedankt

Liefs Sharissa.
Wolfje89

Oke maar ook met van die lelijke zwarte gaatjes? Want het zit niet echt in me kiezen maar in me gewone tanden? Dus dat lijkt me veel werk voor een tandarts en aangezien ik heb gehoord dat ik heel veel moet bijbetalen vraag ik me dus af of dit waar is, want ik kan echt geen 500,- bij betalen ofzo.
Tot en met je 21ste worden heel veel tandartsbehandelingen (zoals controles, tandsteen weghalen en vullingen) 100% vergoed vanuit de basisverzekering.
ma, 01/26/2009 - 22:40 Permalink
Chris888

Maar één manier om daar achter te komen: een afspraak maken voor controle, en dat wordt vergoed. Veel gaatjes kunnen worden gerepareerd met een witte vulling, en dat wordt ook vergoed.

Als je niks doet wordt het alleen maar erger. En duurder, want kronen en implantaten vallen niet onder de basisverzekering.
ma, 01/26/2009 - 22:56 Permalink
Spiegeltje

En duurder, want kronen en implantaten vallen niet onder de basisverzekering.

Klopt, maar gelukkig kan tegenwoordig heel veel met composietmateriaal worden gedaan, ook behandelingen waar vroeger een kroon nodig was. En dat wordt allemaal vergoed tot en met je 21e. Dat was tot voor kort 18.

@sharissa: je moet wel echt profiteren van het feit dat tot en met je 21e mondzorg nog gratis is. Het is in jouw geval ook verstandig om eens naar een mondhygiëniste te gaan. Dat je gebit zo snel achteruit gaat heeft namelijk een oorzaak en de mondhygieniste weet daar alles van. Van nature zwakke gebitten bestaan niet. Kijk eens in de gouden gids of zo. Je kunt natuurlijk ook eerst een tandarts zoeken en vragen of die een goede mondhygiëniste weet.
ma, 01/26/2009 - 23:47 Permalink
Wolfje89

Bedankt voor je hulp, ik weet denk ik zelf wel waardoor mijn zwakke gebit komt, ik heb 2 jaar met een beugel gelopen ( plaatjes ) En toen poetste ik zelf ook niet zoals ik hoorde te poetsen 1 x per dag poetste ik, en ik moest 2 tot 3 keer poetsen, sins die beugel eruit was waren er al heel veel zwakke plekken te zien in mijn gebit, maar ik ben best een mietje,
ik krijg al tranen in mijn ogen als iemand me verteld dat ik lakkeloos met me gebit omga, want dat doe ik niet, ik poets nu al 2 jaar 3x per dag mijn tanden omdat ik als de dood ben dat het nog veel erger word, maar ik ga er inederdaad gebruikt van maken tot mijn 21ste, ik wist dit niet eens, dus heel erg bedankt.

En duurder, want kronen en implantaten vallen niet onder de basisverzekering.

Klopt, maar gelukkig kan tegenwoordig heel veel met composietmateriaal worden gedaan, ook behandelingen waar vroeger een kroon nodig was. En dat wordt allemaal vergoed tot en met je 21e. Dat was tot voor kort 18.

@sharissa: je moet wel echt profiteren van het feit dat tot en met je 21e mondzorg nog gratis is. Het is in jouw geval ook verstandig om eens naar een mondhygiëniste te gaan. Dat je gebit zo snel achteruit gaat heeft namelijk een oorzaak en de mondhygieniste weet daar alles van. Van nature zwakke gebitten bestaan niet. Kijk eens in de gouden gids of zo. Je kunt natuurlijk ook eerst een tandarts zoeken en vragen of die een goede mondhygiëniste weet.
di, 01/27/2009 - 00:13 Permalink
vV

tot en met 21, dus tot 22e. Dan klopt wat op de site van de verzeekring staat niet meer (komt wel vaker voor, en is ben ik bang niet per se slordigheid). Een zwak gebit van de beugel, kan, maar dat is achter de rug, dus dan zou het gestabiliseert moeten zijn.

Ik den k dan toch eerder aan eet/drinkgewoontes. Laatst iemand die meerdere blikjes red-bull per dag achterover sloeg.. De gaten vielen er in waar je bijstond.

Dus ga voor je zelf eens goed na wat je eet /drinkt. Veelmensen denken : ik doe gezond want ik drink alleen vruchtensapjes... Maar als je er veel op de dag van drinkt, is dat niet goed voor je gebit.
di, 01/27/2009 - 15:44 Permalink