Hoi,
Mijn vraag is heeft er nog nooit iemand een stuk glazuur van zijn tanden gehad?
Bij mij is er een stukje van mijn snijtand weg, heb nu precies 2 tandjes boven elkaar?
Graag reacties, en wat kunnen ze eraan doen?
Zou liever geen kroon of stiftand hebben, kunnen ze eventueel iets op het ontbrekende glazuur doen, zodat het terug mooi wordt?
Groetjes
Krisje
PS Tand is wel gevoelig, waarschijnlijk door dat het glazuur weg is en die tand heeft vroeger ook een klop gehad.
Mijn vraag is heeft er nog nooit iemand een stuk glazuur van zijn tanden gehad?
Bij mij is er een stukje van mijn snijtand weg, heb nu precies 2 tandjes boven elkaar?
Graag reacties, en wat kunnen ze eraan doen?
Zou liever geen kroon of stiftand hebben, kunnen ze eventueel iets op het ontbrekende glazuur doen, zodat het terug mooi wordt?
Groetjes
Krisje
PS Tand is wel gevoelig, waarschijnlijk door dat het glazuur weg is en die tand heeft vroeger ook een klop gehad.
Re: glazuur weg
Als er een klein stukje maar van de tand af is word er niet meteen een kroon geplaatst en een stitftand al helemaal niet. Dit zijn meer dingen die worden gedaan als er al veel vullingen en veel weefsel van de tand verloren is.
De tand is nu gevoelig omdat het tandbeen wat normaal beschermd ligt nu open en bloot ligt. Als u het goed schoon houd kan dit in principe geen kwaad het is alleen een vervelend gevoel.l
Uw tandarts kan met behulp van wat wit vulmateriaal het stukje weer opbouwen. Of als u het stukje nog heeft kan dat terug geplakt worden. Het is wel belangrijk om even te weten waarom dat stukje eraf is anders zou het nieuwe stukje ook weer kunnen afbreken.
Ik ga dus echt voor het opvullen gaan. Een stiftand of kroon kan later nog wel dan.
Waarom het glazuur weg is weet ik niet, misschien de leeftijd, ben 50 nu.
Heb ook het gevoel dat mijn speeksel ni helemaal ok is.
Ik spoel soms wel met mondwater, hoop dat dit het glazuur niet teveel aantast?
Heb wel ooit een klop op die tand gehad een half jaar terug, zouden ze kunnen zien op de foto of de wortel ok is, want heb soms wel pijn een stukje boven de tand, naar mijn neus toe.
Groetjes
Krisje