Hallo, ik ben door mijn tandarts verwezen voor een implantaat. Dit omdat een stuk van de zijkant van mijn kies is afgebroken tot onder het tandvlees. Mijn tandarts zegt dat hierdoor een kroon rechtstreeks op de kies niet houdt. De kies zit er nog in, er is ooit een wortelkanaalbehandeling gedaan in deze kies. Nu ben ik voor een intake bij de implantoloog geweest en die zegt dat eerst de kies getrokken moet worden, dan 3 maanden moet helen en daarna gaat hij een foto maken en kijken of de kaak voldoende ruimte biedt voor een implantaat. Wat als dat onverhoopt niet zo is, daar gaf hij geen antwoord op. Wat ik me afvraag, en hopelijk weet iemand daar antwoord op, is of het maken van een opbouw in mijn wortel en daarop een kroon plaatsen geen optie is i.p.v. een implantaat (dan kan mijn kies behouden blijven). Ik ben namelijk erg bang dat straks de kies getrokken is en alsnog blijkt dat een implantaat niet gaat passen omdat mijn kaak te klein is. Ik hoop dat iemand advies heeft. Alvast bedankt.
Re: implantaat of opbouw?