HELP nog steeds kiespijn

Author:
jeannetb
Posted:
wo, 02/11/2009 - 13:10
Vorige maand is de tandarts naar aanleiding van ernstige pijnklachten in een kies rechtsboven gestart met een wortelkanaalbehandeling. Op de foto was niet echt iets te zien, maar na maanden getob leek dit nog de enige oplossing. De dagen erna was het gevoelig, maar meer ook niet. Dat veranderde na een week: ineens echt kiespijn. Ik kon niet meer dichtbijten en ook warmte of zoet tegen de kies was pijnlijk. Terug naar de tandarts, die -met verdoving- de kanalen wederom schoongemaakt heeft.....Drie dagen later hetzelfde verhaal.......Vanaf dat moment wekelijks ritje tandarts om de kanalen te laten reinigen, want er bleef ook troep uitkomen. Verdoven was niet meer nodig, alleen de kies bleef gevoelig voor poetsen, warmte, druk en zoet.
Maandag was het weer zo ver, alleen bij het reinigen van een kanaal leek het alsof de tandarts nog een zenuw raakte. Ik ging door het plafond van de pijn. Direct maar weer verdoofd. Een uur na de verdoving begon echter de kiespijn opnieuw. Nu zei de ta, dat er waarschijnlijk een aftakking of dwarskanaal aanwezig zou kunnen zijn.
Hij heeft onder druk de kanalen gespoeld en volgens hem moet dit dan afdoende werken. Gebeurt dit vaker? En helpt spoelen onder druk dan om de overgebleven zenuw te doden?

Na weken kiespijn ben ik toch enigszins wanhopig geworden. Misschien dat iemand dit herkend.

Alvast bedankt!
jeannetb

We zijn nu ruim een week verder. Gister opnieuw naar de tandarts geweest. Wederom de kanalen uitgevijld en gespoeld. Inmiddels was er een fistel ontstaan boven de aangedane kies. Volgens de tandarts moet het nu in orde komen. Het blijft pijnlijk en het kloppende gevoel blijft.
Niemand die dit herkent? Niemand advies?
vr, 02/20/2009 - 21:59 Permalink