Ondraaglijke pijn kies

Author:
Martini
Posted:
zo, 02/22/2009 - 22:36
Ik ben in september/oktober 2008 naar de tandarts toegegaan met dezelfde ondraaglijke pijn als ik momenteel heb.
Ik heb een kloppende en stekende pijn. Toendertijd heeft de tandarts foto's gemaakt. maar kon hij niks vinden.
Uiteindelijk heeft hij wel een vulling aangebracht in de kies :S.

De pijn is toen wel afgenomen. maar ik had nog af en toe pijn bij het eten / drinken van koude danwel warme producten.
Sinds woensdag 18 februari is er een continue stekende en kloppende pijn in twee naast elkaar staande kiezen.
Ik ben donderdag naar de spoedtandarts gegaan, maar die kon niks vinden (foto's) en heeft me weggestuurd met een antibioticakuur (uit ervaring heb ik ook gelijk ubiprofhen 600 gevraagd, wkb bij kies in het ondergebit) en het advies om op korte termijn mijn eigen tandarts te bellen om herhaling te voorkomen. De zenuw zou "dood" gemaakt moet worden.

Ik ging met een blij gevoel naar huis toe en met het idee dat de pijn nog hooguit 2 dagen op hetzelfde niveau zou aanhouden. De pijn valt echter niet te stoppen met ubiprofhen 600 en op dit moment (zondag 22 februari), heb ik nog steeds dezelfde stekende pijn.

Ik ga morgen gelijk mijn tandarts bellen, want op deze manier kan ik niet goed functioneren.
Heeft iemand een idee wat ik kan hebben of wat adviezen om de pijn te verlichten. Ik heb namelijk echt zin om ergens anders pijn te verzoorzaken om maar even dat stekende en sherpe gevoel weg te nemen. In het begin hielp koud water in mijn mond houden, maar dat is ook al uitgewerkt.

Advies en/of tips zeer welkom!
patricialive

het zou een ontsteking kunnen zijn van 1 v/d kiezen.
ook is het mogelijk om een zenuwontsteking te hebben.

ook gewoon die pijnstillers innemen, neem het in vaste tijden in, en niet alleen wanneer je pijn hebt.

ben je al langs de tandarts geweest?
en hoe gaat het er nu mee
vr, 02/27/2009 - 11:07 Permalink
Lieneke

Klinkt toch als een wortelpuntontsteking in de acute fase. Dit is regelmatig niet te zien op de foto. Vooral het verlichting geven van koud wijst op een klassieke pulpitis. Er zal hoogstwaarschijnlijk een wortelkanaalbehandeling aan moeten gebeuren, als dit niet al gebeurt is....
vr, 02/27/2009 - 13:27 Permalink