doods bang en geen andere keus

Author:
michel75
Posted:
ma, 02/23/2009 - 00:47
hoi allemaal
ik ben al ruim 12 jr niet meer bij een tandarts geweest door angst
zo als jullie wel zullen begrijpen is mijn gebit inmidels in een erg slechte staat
te weten kiezen afgebroken en mega gaatjes
door ontstekingen wat ik nu steeds meer krijg door de hele mond heen
weet ik dat er nu ingegrepen moet worden
ik denk zelf dat het een kunst gebit gaat worden
maar ik heb echt geen flauw idee hoe het zit met de vergoedingen
ik zelf kan het niet betalen
ik ben verz bij het groene land met een uitgbr tandarts verz
zoals jullie zullen begrijpen ben ik doods bang om uberhaupt maar een afspraak te maken bij een tandarts
en ik heb echt geen flauw idee wat er gaat gebeuren en hoe

help
rixt

Hallo Michel,

Wat ontzettend vervelend voor je dat je ooit zo bang geworden bent dat je twaalf jaar niet bij een tandarts bent geweest.
En wat goed van je dat je NU wat wilt gaan doen aan de situatie van je gebit.

Ik weet niet of je al redelijk wat op dit forum hebt gelezen, maar je bent echt niet de enige de (heel) lang niet bij een tandarts is geweest. En het blijkt dat iedereen die dan uiteindelijk wel de moed heeft weer te gaan, daar heel erg opgelucht over is.
Schaam je er niet voor dat je zolang niet bent geweest: je had er een goede reden voor.
Wees trots op jezelf dat je nu op het punt bent aangekomen dat je wel weer een afspraak wilt maken. Dat je dat nu nog allemaal heel eng en spannend vindt is heel begrijpelijk, maar het gaat zeker lukken.

En dat je je nu al zorgen maakt over wat je gebit je misschien allemaal gaat kosten is ook heel begrijpelijk maar niet nodig.
Maak snel een afspraak bij een tandarts waarvan je hebt gehoord van je familie of kennissen dat hij/zij vriendelijk en rustig is.
De eerste keer zal je tandarts wel vertellen wat er het beste aan je gebit gedaan kan worden. En vaak zijn er ook wel alternatieven mogelijk. Je kunt dan vervolgens aan je verzekering vragen welk deel ervan vergoed wordt. (Je kunt, als je echt heel weinig geld te besteden hebt, nu al even bellen welk deel er vergoed wordt van een eerste consult en foto's).

Je kunt op dit forum ook een onderwerp vinden: "Tips voor mensen die bang zijn voor de tandarts". Ik vind ze heel erg goed en ik denk dat je er veel aan zult hebben als je ze eens rustig doorleest.

Hé Michel, heel veel succes!

Laat even van je horen als dingen goed zijn gegaan.
En zijn er nog "hobbels", laat het ons ook weten, samen komen we eroverheen!
ma, 02/23/2009 - 14:21 Permalink