Ik heb afgelopen weekend een ongeluk gehad waarbij een klein gedeelte van mijn rechtervoortand en een iets groter gedeelte van mijn linkervoortand is afgebroken.
De tandarts heeft er net even snel naar gekeken, en de tanden leven nog. Door een koud doekje kon hij dit zien, en het gevoel van dit koude doekje was ook weer snel weg. Ik neem aan dat hij hiermee kon zien dat de zenuwen niet open lagen of iets dergelijks.
Nu heeft hij gezegd dat hij er z.s.m. kunsthars op gaat zetten.
Nu lees ik hier verhalen over composiet en dergelijke op dit forum, en dat kunsthars meer voor noodkronen is. Betekent dit dat de tandarts dit als een noodkroon ziet, en de huidige gedeelten van tanden sowieso al opgeeft en hier uiteindelijk kronen op wilt zetten?
De tandarts heeft er net even snel naar gekeken, en de tanden leven nog. Door een koud doekje kon hij dit zien, en het gevoel van dit koude doekje was ook weer snel weg. Ik neem aan dat hij hiermee kon zien dat de zenuwen niet open lagen of iets dergelijks.
Nu heeft hij gezegd dat hij er z.s.m. kunsthars op gaat zetten.
Nu lees ik hier verhalen over composiet en dergelijke op dit forum, en dat kunsthars meer voor noodkronen is. Betekent dit dat de tandarts dit als een noodkroon ziet, en de huidige gedeelten van tanden sowieso al opgeeft en hier uiteindelijk kronen op wilt zetten?
Re: Afgebroken voortanden, tandarts wil kunsthars plaatsen,
En ik hoor wel eens slechte verhalen over kunsthars (verkleuring, dat je het blijft zien etc.)
Is een schildje (facing?) niet een betere oplossing?
En is het mogelijk om naar het plaatsen van kunsthars toch nog over te gaan op een facing ? Of moet er dan met 'grof geweld' het kunstharsen gedeelte van de tand worden verwijderd?