Auto imuunziekte en gebit

Author:
jeannetb
Posted:
zo, 03/08/2009 - 17:41
Al enige tijd ben ik aan het tobben met mijn gebit (WKB en terugkerende ontstekingen). Hoewel ik nu geen kiespijn meer heb :D , zit er nog een bult tussen mijn wang en kaak, veel keiner gelukkig dan een paar weken geleden (zie eventueel andere twee topics aub). Sinds vandaag doet de bult echt pijn bij aanraking (een soort stroomstootjes naar de ontzenuwde kies).
Ik heb een auto imuunziekte (SLE) waardoor mijn imuunsysteem altijd overactief reageert :smt005 . Mijn vraag is nu; heeft het zin om tijdelijk prednisolon te gaan gebruiken om het imuunsysteem rustig te krijgen? Zou dit de genezing van bult en kaak kunnen bespoedigen? Is er een tandarts die hier antwoord op zou kunnen geven??? Daar zou ik heel erg mee geholpen zijn!!

NB: heb tot dusver dit medicijn geweigerd omdat ik bang ben, dat ik er aan vast blijf zitten......
Spiegeltje

Op internet lees ik dat SLE onder meer met prednison wordt behandeld (maar u neemt deze medicatie niet). Als de klachten die u heeft rechtstreeks worden veroorzaak door SLE zou het dus kunnen helpen. Zijn het echter (secundaire) infecties dan zou prednison juist averechts kunnen werken omdat het de natuurlijke afweer verminderd. Het lijkt me nogal een lastige vraag die u stelt om vanaf het forum te beantwoorden door de (tand)artsen, maar wie weet. Weten de artsen waar u onder behandeling bent geen oplossing?

Ik weet wel dat infecties in de mond normaal niet met prednison/prednisolon worden behandeld. Alhoewel, onze huiskat van +18 jaar heeft het eens gehad vanwege ontstoken tandvlees (hielp niks, kat ging wel meer eten :D )
zo, 03/08/2009 - 23:04 Permalink