Kiesproblemen wat nu?

Author:
Jos37
Posted:
di, 03/10/2009 - 22:33
Hoi,

Hier mijn verhaal, tot mijn 17 de nooit naar de tandarts gedurfd.
Toch maar alle moet toen verzamelt en op mijn 18 nog gegaan.

Vervolgens een aantal tanden gemaakt.

En 3 kiezen getrokken vervolgens nooit geen opvulling gekregen, want ik zou een goed kauwgebit over houden.

Nu 20 jaar later zijn mijn tanden tot de laatste 2 kiezen goed.
Dus de 4 laaste kiezen boven en onder zijn een probleem.

Aan 1 kant beneden, mis ik de eennalaaste kies, de laaste kies is helemaal naar voren gekanteld door de verstandkies. Dit is dus linksonder.(verstandkies zit hier nog)

Rechtsboven mis ik de eennalaaste kies. De laaste kies is er nog wel maar heeft een grote vulling. ( kant van de kies laag doordat er een stuk afgebroken is.)

Nu brak van de week dus een stuk van die kies af met het vullen. ik had een gaatje tussen de verstandkies en de kies.

Eigenlijk heb ik een ouderwetse tandarts die het allemaal wel prima vind.

Ik zou graag het orde hebben, maar ik weet niet of ik voor bruggen of implantanten moet gaan.

Ik weet het niet en ook niet wat het zal kosten. Ik lig er s`nacht gewoon wakker van. Maar durf ook niet naar een andere tandarts.

Ik wou eigenlijk maar op consult gaan bij de cdc kliniek.

Iemand tips, ervaringen met slechte kiezen.(de rest van mijn tanden is geen probleem)
Tineke38

Hoi Jos

Ik snap je probleem hoor...ook dat je een ouderwetse tandarts hebt...die zijn er nou eenmaal ook

Wat is de reden dat je niet naar een andere tandarts durft? bang voor de gevolgen, behandelingen en kosten ?
Overstappen naar een ander kan altijd, tenzij er plek is natuurlijk

Je kan altijd bij een een tandarts een behandelplan opvragen met een schatting van de kosten....is helemaal niet raar...en misschien kun je samen met een "moderne" tandarts prioriteiten stellen. Er zijn echt heel veel mogelijkkheden

groetjes en succes
Tineke
wo, 03/11/2009 - 11:25 Permalink
remcoh

Ik wou eigenlijk maar op consult gaan bij de cosmetische kliniek kliniek.

Iemand tips, ervaringen met slechte kiezen.(de rest van mijn tanden is geen probleem)

Naar een cosmetische kliniek gaan vanwege problemen met kiezen klinkt voor mij niet geheel logisch. Als ik zo de ervaringen op dit forum lees denk ik dat je beter en goedkoper af bent bij een andere, goede tandarts.
Ook voor de lange termijn
wo, 03/11/2009 - 23:43 Permalink