Barst in kies?

Author:
Ellie821
Posted:
vr, 03/27/2009 - 18:58
Hallo!

Ik heb een kies die nu bijna 2 jaar geleden een wkb heeft gehad. Nu heb ik iets heel raars voor aan die kies, vanaf ongeveer een goeie week geleden.
Edit: Voor deze wkb ben ik hier toen ook eerst ten rade geweeste en heel goed geholpen geweest (ik wist mijn inloggevens niet meer en mijn email adres is ondertussen veranderd)

Soms bij het opendoen van mijn mond vanaf halverwege voel ik een heel klein tikje/druk achteraan die kies en ook als ik iets hard eet aan de andere kant (niet met die kies) heb ik soms hetzelfde tikje/druk voor. Ik weet niet echt of het tussen die kies en de kies erachter is of het nu achteraan die kies alleen is. Heel raar verhaal, I know!

Ik heb die kies heel goed onderzocht en ik zie er niks aan, het enige wat tandsteen te zien. Kan het zijn door druk te geven vanuit een bepaalde hoek dat dit met die tandsteen kan veroorzaken (kies staat wat meer losser van m'n andere) Ik voel niets van pijn, kan eigenlijk niets meer voelen aan die kies. Er is niets afgebroken, ook geen ontsteking. Geen raar gevoel bij poetsen (ik gebruik zo'n elektrische tandenborstel) Of zou het toch kunnen zijn dat ik een barstje heb in die kies?
Hoe voelt het aan als een kies barst, ondervind je enige druk? Nu en dan ondervind ik wel eens wat druk rond die kies, maar dan flos ik eens wat beter en is die druk terug weg. Wel gebruik ik die kies niet zoveel door angst dat hij zou afbreken en staat hij er wat minder gepolijst bij. Vanaf het voorvalletje eet ik er maar heel lichtjes mee, hierbij geen raar gevoel.

Ook misschien erbij te melden, mijn verstandkies is nu bijna volledig aan die kant van m'n kies aan het doorbreken. (ik heb héééél laat mijn verstandkiezen gekregen)

Waarom ik het liever hier terug eerst vraag is omdat ik schrik heb om naar de tandarts te gaan en bel ik m'n tandarts liever niet direct op omdat ze dan wel rap een afspraak zou maken... (ik ga wel jaarlijks naar de tandarts op controle, soms 2 keer per jaar)

Graag had ik enige info gewenst, misschien ook ervaringen? Alvast héééél erg bedankt!!