Tand afgebroken, gaat hij nu rotten?!

Author:
Purmerender
Posted:
zo, 03/29/2009 - 20:14
Beste dames en heren,

Ik ben laatst gevallen en daarbij is een stukje van mijn tand afgebroken. Het was zodanig klein dat het niet meer terug te plakken was (in hoeverre zoiets al mogelijk is), maar ik vond het niet storend genoeg om naar de tandarts te gaan.
Na even googlen vond ik ineens dat er een kans is dat mijn tand nu gaat rotten zonder behandeling. Ik ben hier nogal van geschrokken, het is namelijk mijn voortand. Is het waar dat mijn tand nu zal gaan rotten?

Groetjes
remcoh

tja, ik denk dat je geen tandarts hoeft te zijn om te beseffen dat er een probleem zou kunnen ontstaan, al zal ik als leek geen uitspraken doen over de waarschijnlijkheid hiervan. zal mischien ook afhangen van de plek in de mond en de "poetsbaarheid".

mijn vraag: waarom laat je dat niet gewoon repareren? met composiet kan dat heel mooi gedaan worden en dan is je tand ook weer beter beschermd
ma, 03/30/2009 - 00:12 Permalink
Spiegeltje

Als een klein stukje van een verder gezonde (niet gevulde) tand is afgebroken gaat deze niet meteen 'rotten'. Ik ben het met remcoh eens dat het goed is de tandarts er even na te laten kijken.Dat kan bij de eerstvolgende periodieke controle. Als het tandbeen bloot ligt is de tand wel gevoeliger voor cariës.
ma, 03/30/2009 - 01:52 Permalink