van gezonde pijnlijke tanden naar kunstgebit

Author:
chrisko21
Posted:
zo, 04/05/2009 - 17:46
hallo

mijn naam is christian vermunt ben 23 jaar en wil graag een gebit.
ik heb erg pijnlijke tanden en mis 2 voortanden waardoor ik nu loop met een beugel met 2 tanden eraan.Ik ben als de dood voor de tandarts en wil graag een gebit zodat ik van al die stress af ben.Maar nu zegt mijn tandarts ik trek jou tanden niet want ze zijn erg gezond en kunnen makkelijk te repareren.Ik wil dit echter niet en wil gewoon een kunstgebit maar ken zo niemand vinden die dit wil doen. Nu dacht ik misschien dat ik via dit forum aan een adres en site kan komen van een tandarts die dit wel zou willen.Maar omdat ik ook als de dood er voor ben wil het liefst onder algehele narcose.Dus mensen die dit lezen weten jullie iemand die mij verder kan helpen met mijn probleem hoor ik graag van!
als er eventueel tandartsen meelezen kunnen mij mailen op hardcorejinne@hotmail.com.

mvg christian
remcoh

Ik denk niet dat je hier een tandarts gaat vinden die tanden gaat trekken die hier te goed voor zijn. Ik begrijp ook echt totaal niet waarom je dat zou willen. Voor mij zijn het juist de visioenen die ik kreeg van kunstgebitten geweest die me uiteindelijk ertoe gebracht hebben om weer serieus werk van mij gebit te maken. zeker op die leeftijd, moet er echt niet aan denken.

ik denk dat je veel beter aan je angst kan gaan werken en als dat echt niet lukt: als je toch onder narcose gelopen wil worden dan kun je toch ook je gebit laten opknappen ipv afbreken?
zo, 04/05/2009 - 23:57 Permalink
chrisko21

ja je hebt ook gelijk maar ik heb zoveel pijn aan mijn tanden.echt constant pijn als ik iets warms of kouds eet dan moet ik gewoon halverwege de maaltijd even stoppen omdat het anders te veel pijn gaat doen en daarbij ik wil er gewoon vanaf kostte wat kostte. Dit vind ik ook het rare aan nederland dat je niet eens mag beslissen wat je met je tanden doet .Ik wil ze eruit maar niemand wil me helpen ik weet wel waarom want ik ben niet interressant eenmalig iets betalen nooit meer terug komen kan niks aan me verdient worden klinkt heel lullig maar dit is wel hoe het werkt

mvg christian
ma, 04/06/2009 - 09:46 Permalink
Illuminus

Een linkje naar een soortgelijk geval:http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=10&t=15331&start=0 met dank aan collega vV. Waar ik mij van harte bij aansluit overigens.

Een kunstgebit is het begin van het einde, als je een immediaat prothese krijgt (zeker als alles er in 1 keer uit gaat)kan ik je nu alvast melden dat dat voor geen meter gaat passen en dat je vaker bij de tandarts zit dan je ooit voor mogelijk had gehouden.

Maar nu zegt mijn tandarts ik trek jou tanden niet want ze zijn erg gezond en kunnen makkelijk te repareren.Ik wil dit echter niet en wil gewoon een kunstgebit maar ken zo niemand vinden die dit wil doen.

Die ga je in nederland niet vinden ook....zoek een goede angsttandarts of anders een verwijzing naar een centrum voor bijzondere tandheelkunde, zij kunnen je gevoelige tanden behandelen EN iets aan je angst doen. Dan ben je constructief bezig en daar heb je echt wat aan.
Meer dan aan de kortzichtige gedachte dat alles dr uit het hosanna is, want dat is het echt niet.

Als ik morgen een bord aan de deur zou spijkeren met daarop de tekst: "Voor alle prothesedragers: Heden kunt u uw eigen gezonde tanden en kiezen weer terugkrijgen" Dan ben ik overmorgen de grootste tandheelkundige kliniek van nederland.......

Ik wens je veel wijsheid en succes in je queste

met vriendelijke groet
ma, 04/06/2009 - 12:00 Permalink