Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een tand te herstellen als het tandvlees wat omhoog is getrokken.
Ik heb dit bij mijn bovenste laterale snijtanden
Hier is het tandvlees wat teruggetrokken en daar is het tand oppervlak wat ruw. Is dit te repareren met composiet ? De rest van de 2 tanden is wel gewoon glad. 1 tand heeft ook wat beschadigingen van het gebruik van tandenstokers. ( ik ben hier in het verleden iets de fanatiek mee geweest ). Dit zal hopelijk ook wel te repareren zijn. Ik stel deze vraag omdat eventuele toekomstige schade hiermee wil voorkomen.
Alvast bedankt.
Ik heb dit bij mijn bovenste laterale snijtanden
Hier is het tandvlees wat teruggetrokken en daar is het tand oppervlak wat ruw. Is dit te repareren met composiet ? De rest van de 2 tanden is wel gewoon glad. 1 tand heeft ook wat beschadigingen van het gebruik van tandenstokers. ( ik ben hier in het verleden iets de fanatiek mee geweest ). Dit zal hopelijk ook wel te repareren zijn. Ik stel deze vraag omdat eventuele toekomstige schade hiermee wil voorkomen.
Alvast bedankt.
Re: Herstellen terug getrokken tandvlees
Je kunt het wel laten herstellen door chirurgie dmv een transplantaat.
Er bestaat ook roze composiet, maar dat blijf je zien. Het valt alleen wat minder op.
Beschadigingen door stokers...wat bedoel je precies? Een afgeplatte papil (tandvlees tussen de tanden)?
Re: Herstellen terug getrokken tandvlees
Ik vroeg me af of er met dat composiet dat ruwere stuk boven aan de tand te herstellen is. ( Wat bloot is komen te liggen .)
De schade aan tand dmv tandenstokers is dat er een schuin vlak aan de tand is gekomen. Dit is volgens mij wel te herstellen met composiet.
Ik snap de verwarring want dit heeft niets met het tandvlees te maken.
Hartstikke bedankt voor je reactie.
Re: Herstellen Tandhalzen