Ik heb nu sind een maand een ontsteking in mijn kies. Ben al reeds vele malen bij mijn tandarts geweest en elke keer boort hij hem open en spoelt hem uit met een soort chloorwater en sluit hem dan met een noodvulling. Maar elke keer als hij hem openboort komt er nog steeds rotzooi uit, zegt hij. Dus de behandeling schiet niet erg op. Heb ook een amocilline kuur gekregen, maar die mocht ook niet baten. Ondertussen slik ik dus al de hele tijd pijnstillers want de pijn is niet uit te houden. Is er nog meer aan te doen? Ik ben nu eigenlijk in staat om die hele kies er maar uit te laten trekken. Wie heeft raad??
Re: ontsteking kies blijft aanhouden
Gelet op uw pijnklachten zou u nu wel het beste op korte termijn met uw tandarts het verdere behandelolan moeten gaan bespreken. Nogmaals openboren door uw eigen tandarts lijkt mij niet zoveel zin te hebben, misschien kan de tandarts er gewoon niet goed bij of ziet hij niet goed wat er aan de hand is (soms is daar een behandelimicroscoop voor nodig, die heeft een tandarts meestal niet). Een endodontoloog heeft meer mogelijkheden en ervaring. Helaas hebben de meeste endodontologen een lange wachtlijst.
Extractie lost vrijwel zeker de ontstekingsproblemen op maar is om begrijpelijke reden het laatste redmiddel.