Kostprijs beugel

Author:
Roxane
Posted:
wo, 04/15/2009 - 00:30
Sinds oktober ben ik begonnen met een orthodontische behandeling. Ik heb last van een onderbeet en mijn vorige tandarts beweerde dat dit niet kon opgelost worden zonder een operatie. Intussen zijn we tien jaar later, heb ik een andere tandarts en een andere orthodontist en zij kunnen het wel oplossen. We zijn in oktober begonnen met een beugel aan de bovenkant, achter mijn tanden. Dat kostte 300 euro. Het lijkt hierop:

http://www.orto.nl/Resources/quadhe2.jpeg

Binnen een maand moet ik naar de orthodontist om over te stappen op blokjes. Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar in België ben je op mijn leeftijd (22) niet verzekerd voor orthodontie. Ik moet dus alles volledig betalen en vraag mij af of de prijzen wel "correct" zijn. De metalen blokjes zouden 50 euro per stuk kosten, ik heb er 24 nodig. Controlebezoekjes (1x per maand) kosten 30 euro. Weet er iemand hoeveel witte blokjes meer zouden kosten? En zijn deze prijzen normaal?
Roxane

Ok, dank je. Ik heb intussen ook al pb's ontvangen die de prijs bevestigen. Het is moeilijk om in België de prijs van beugels te weten te komen, omdat de meeste beugels gebruikt worden bij kinderen/jongeren. Die worden terugbetaald, dus de volledige kostprijs is daarvan doorgaans zelfs niet geweten. Volgende week is het zover, ik ga denk ik voor witjes.
do, 04/23/2009 - 22:46 Permalink