kaakpijn

Author:
bulent
Posted:
do, 04/16/2009 - 19:26
Hoi,

Ik heb een vraagje:

Ik heb vorige week dinsdag een wortelkanaalbehandeling gehad van 45 min. Omdat ik daarna best wel napijn had, heb ongeveer een week lang aan de linkerkant zitten kauwen. Sinds 2 dagen heb ik hevige oorpijn. Maar het verassende is de pijn is tegen het oor en jawel aan de RECHTERKANT!

Het schijnt het kaakgewricht te zijn. Maar het vreemde is dat het dus aan de rechterkant is.

Hoe kan dit nou?

Wie heeft hier ervaring mee?

Dank

Groet,

Bülent
Groningen

je onderkaak is een vast stuk bot, dat op 2 plaatsen met kapsels en kraakbeen tegen je schedel functioneert. Door veel aan 1 kant te eten, belast je beide kaakgewrichten anders dan gebruikelijk. Het is dus niet vreemd dat je kaakgewrichten aan de contra-laterale zijde (= de andere kant dan de kauw-kant) wat klachten geeft.
do, 04/16/2009 - 19:47 Permalink
bulent

je onderkaak is een vast stuk bot, dat op 2 plaatsen met kapsels en kraakbeen tegen je schedel functioneert. Door veel aan 1 kant te eten, belast je beide kaakgewrichten anders dan gebruikelijk. Het is dus niet vreemd dat je kaakgewrichten aan de contra-laterale zijde (= de andere kant dan de kauw-kant) wat klachten geeft.

Dank voor de antwoord.

Betekent het doordat je alleen maar een kant kauwat dat je daardoor juist de andere kant belast. je zou dat eigenlijk niet denken. Zou het niet komen omdat ik 45 min. met mijn mond wijd open heb gelegen? ik had trouwens na de behandeling geen last van mijn kaak. Dat is dus na een week gebeurd.

Wat moet ik nu doen om het te herstellen. ik las dat je dan joust aan de belaste kant moet kauwen.

Klopt dat?

Graag wat tips

Gr,

Bülent
do, 04/16/2009 - 20:28 Permalink